پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
قدمت موزه مردم‌شناسی بوشهر که در خیابان ساحلی بوشهر قرار دارد به دوره قاجاریه می ‌رسد.
شعار سال:قدمت موزه مردم‌شناسی بوشهر که در خیابان ساحلی بوشهر قرار دارد به دوره قاجاریه می ‌رسد این مکان برای نخستین شهردار بوشهر "آقای سیادت” بود که بعدها به "بلدیه” معروف شد و سپس خانواده‌ای به نام "طاهری” آن را تملک کرد و نام خانواده طاهری بر این بنا ماندگار شد این ساختمان در محله بهبهانی بوشهر واقع شده است و به نام عمارت امیریه هم معروف است و امروز در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر قرار دارد.



سبک معماری این بنا همانند ساختمان‌های بافت قدیم بوشهر ساده است و دارای سبکی خاص به نام بیت هیلانی است. در بافت قدیم بوشهر تمامی عمارت‌ها و خانه‌ها از سنگ‌های آهکی مرجانی با ملات گچ ساخته شده است و درها و پنجره‌ها از چوب جنگی درختان ساج و به صورت دولنگه تهیه شده‌اند که بربالای تمامی درب‌ها هلالی با شیشه‌های رنگی کار شده است. پوشش سقف ساختمان‌ها از چوبی معروف به چندل یا صندل هستند در عمارت‌های بوشهر اتاق‌ها را پنج‌دری می‌نامند عمارت طاهری شامل 10 اتاق در دو طبقه و یک نیم‌طبقه است.

موزه مردم‌شناسی بوشهر ده فضا دارد که در این فضاها آداب و رسوم مختلف مردم استان بوشهر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. خانه بوشهری، بازار، وسایل کشاورزی، ابزارهای موسیقی، وسایل پخت و پز، روش تامین آب و نحوه برگزاری مراسم ازدواج در این موزه به نمایش در آمده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته سایت گردشگری مکان بین، تاریخ انتشار: - کدخبر: - :www.makanbin.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین