پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: در شناساندن جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری ساحلی استان موفقیت زیادی نداشتیم و همچنان بخش بزرگی از ظرفیت های این حوزه پنهان است.

شعار سال: عبدالرضا چراغعلی در نشستی با خبرنگاران استان اظهار داشت: زمینه های رشد و توسعه همه جانبه گلستان در سایه بهره مندی از فرصت های حوزه گردشگری بویژه در بخش سواحل تحقق پیدا می کند.

به گفته وی، سواحل استان به طول 132کیلومتر از نوکنده تا گمیشان یک فرصت است که باید به مردم گلستان و گردشگران معرفی شود.

وی به عنوان نمونه به ساحل ماسه ای منطقه چارقلی شهرستان مرزی گمیشان در شمال غربی استان اشاره کرد و افزود: این منطقه با زیبا ترین سواحل شمال کشور در استانهای مازندران و گیلان برابری می کند.

چراغعلی با اشاره به برخی محدودیت های طرح شده از سوی محیط زیست، گفت: نباید در لوای حفظ محیط زیست جلوی توسعه حداقلی در سواحل استان گرفته شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان اضافه کرد: در برخی از نقاط ساحلی استان، محیط زیست مازندران حتی با نصب و یا بهسازی پایانه های چوبی محل سوار شدن مسافران به قایق مخالفت کرده و یا به سختی موافقت می کند که باید رویکرد حاکم بر این مقوله اصلاح شود.

وی همچنین گفت که در چهار ماه نخست سال جاری سه میلیون و 350 هزار نفر از سواحل استان گلستان دیدن کردند که از این تعداد حدود 32 هزار نفر با استفاده از قایق های موتوری تفریحی سفر دریایی در خلیج گرگان را هم تجربه نمودند.

او به اقدامات ستاد ساماندهی سواحل گلستان نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه هشت جلسه در شهرستان های ساحلی استان برگزار و برنامه هایی همچون نوروزگاه، جشنواره بادبادک ها، مسابقه نقاشی و بزرگداشت دهه کرامت اجرایی شده است.

به گفته چراغعلی، 26 دستگاه اجرایی در امر ساماندهی سواحل استان دخیل و وظیفه دارند.

جمعی از خبرنگاران رسانه ها روز یکشنبه با حضور در سواحل شهرهای نوکنده، بندرگز و بندرترکمن از نزدیک با جاذبه های ساحلی استان گلستان و همچنین جزیره آشوراده آشنا شدند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 97، کد مطلب: 82992419، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
چرا باید هنوز بعد از 40 سال ما تو کشور ظرفیت های پنهان داشته باشیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین