پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
جوانرود یکی از شهرستان‌های مقصد گردشگری در کرمانشاه به دلیل داشتن بازارچه‌های مرزی و همچنین نزدیکی به مرکز استان همه روزه پذیرای گردشگران به‌ویژه بومی‌هاست.

شعار سال: توسعه بازارچه مرزی جوانرود طی چند سال اخیر نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه داشته است و یکی از دلایلی که موجب شده تعداد گردشگران این منطقه هر سال بیشتر شود، وجود کالاهای لوکس و ارزان‌قیمت در این بازارچه مرزی است. از سوی دیگر طبیعت اورامان و شهرهایی چون جوانرود کماکان بکر مانده است که خود یک ظرفیت مهم برای توسعه گردشگری منطقه محسوب ‌می‌شود.

با این همه، نبود امکانات از جمله رستوران‌های بین‌راهی یا مسافرخانه و هتل با کیفیت بر ماندگاری گردشگر در این منطقه تاثیر منفی گذاشته است. در این شرایط این منطقه بکر به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری استان، با توجه به قابلیت‌های گردشگری اقتصادی و طبیعی‌اش، نیازمند برنامه‌ریزی‌ و نگاه ویژه مسئولان است.

همچنین نباید فراموش کرد ظرفیت گردشگری در چنین مناطقی که طبیعت زیبا و بکری دارند، بیش از هر چیز به سرمایه‌ جغرافیایی، کیفیت مناظر طبیعی، آثار تاریخی و شادابی فرهنگ محلی آن بستگی دارد. بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای تقویت این داشته بود. حفظ سنت‌ها، ترویج آداب و رسوم محلی و ایجاد ظرفیت ماندگاری گردشگر می‌تواند راهکاری برای رونق گردشگری در منطقه باشد.

تهیه طرح‌ گردشگری با توجه به قابلیت‌های منطقه، توسعه و بهسازی راه‌های دسترسی، ایجاد مکان‌هایی برای استراحت و اسکان مسافران و تقویت رستوران‌ها و امکانات آن ها می‌تواند رفتن و گشتن در منطقه اورمانات را دلپذیرتر کند و موجب ماندگاری مسافر در منطقه جوانرود هم شود.

با توسعه امکانات و توجه به نیازهای منطقه، جوانرود که طی چند سال گذشته از نظر مراوده‌های مرزی و تجارت کالاهای خارجی و ایرانی مورد توجه قرار گرفته، نقش یک قطب بازرگانی را در منطقه بازی خواهد کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 20 مرداد 97، کد مطلب: 26541، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین