پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
جوانرود یکی از شهرستان‌های زیبای استان کرمانشاه است که هرساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد

شعارسال: جوانرود با نام قدیمی جوانرو یکی از شهرستان های استان کرمانشاه است که به هفت قلعه هم معروف است. آب آشامیدنی شهر جوانرود، ‌از آب سراب معروفی به نام الانی تهیه می شود و به همین جهت جوانرود را با ناتم الانیس نیز می شناسند.

غار کاوات: در منطقه اورامان در سلسله جبال «شاهو» قرار دارد. دره زیبا و باصفای «قوری قلعه» از توابع جوانرود در جنوب این غار است. ورودی غار هلالی و در جلو آن یک سکو وجود دارد که ارتفاع آن از زمین حدود ۳ متر است. چشمه سار ها و باغ های حوالی کاوات از دیدنی های گردشگری زیبا و سرسبز جوانرود به شمار می رود.

غار قوری‌قلعه: این غار که یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران به شمار می رود، بزرگترین و شگفت انگیز ترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار آبی ایران است . تالارهای این غار با توجه به شباهت قندیل ها نامگذاری شده اند.برای مثال اولین تالار غار قوری قلعه به نام تالار مریم شده است. در بخش دیگری از غار قوری قلعه تونلی با نام "تونل برزخ” وجود دارد که به وحشتناکترین مکان این غار معروف شده است. اتلبته بازدید از همه قسمت های این غار برای عموم آزاد نیست. اما در اطراف این غار طبیعت زیبا با جنگل های بلوط از جمله دیدنی هایی است که باعث استقبال گردشگران می شود.

باغستان بیلایی: در مسیر پارک هلانیه ودر فاصله نزدیک به روستای چشمه میران باغستانی به نام بیلایی واقع شده. این باغستان که منطقه ای کوهپایه ای با آب و هوایی مطبوع است، در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر جوانرود و در نزدیکی کوه شاهو است. با طبیعت بکر و دیدنی و تپه هایی سر سبز و هوایی لطیف مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مهمانان و افراد بومی قرار می گیرد.

روستای سفید برگ: این جاذبه گردشگری، یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است و در ۱۸۸ کیلومتری جوانرود واقع شده است. سفید برگ دارای پوﺷﺶ ﮔﯿﺎھﯽ ﺑﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺷﺎﻣﻞ ﺟﻨﮕﻞ، ﺑﺎغ و ﻣﺮﺗﻊ، ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎران ﻣﺘﻌﺪد، ﮐﻮھﺴﺎران ﻣﺮﺗﻔﻊ، آب و ھﻮای ﻣﺮطﻮب ﺳﺮد است. شهرستان جوانرود در مجموع ۹ مزرعه پرورش ماهی دارد و این روستا یکی از پرورش دهنده های ماهی در جوانرود است.

بازارچه جوانرود: این بازارچه که بعد از میدان مولوی در جوانرود قرار دارد، از بزرگترین بازارچه های واقع شده در غرب ایران است. در این بازارچه اقلام مختلفی با کیفیت بالا و قیمت ارزان به فروش می رسد. لوازم دیجیتال، لوازم صوتی و تصویر، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله اقلامی است که در غرفه های این بازارچه در اختیار گردشگران و بومیان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کمال مهر، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 186117: WWW.kamalemehr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین