پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
غار قوری قلعه یکی از جاذبه های گردشگری مهم استان کرمانشاه است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند.

شعار سال: غار قوری قلعه یکی از جاذبه های گردشگری مهم استان کرمانشاه است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند.

 غار قوری قلعه یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران است که قدمت آن را مربوط به دوره دوم زمین شناسی یعنی 65 میلیون سال پیش می دانند.

این پدیده طبیعی شگفت انگیز بزرگ ترین غار آبی آسیاست که 12 کیلومتر طول و 3140 متر عمق آن است.

گفته می شود این غار در بین سالهای 1355 تا 1356 توسط گروهی از غارشناسان و جانورشناسان انگلیسی و فرانسوی کشف شده و بعدها پژوهشگران و غارشناسان کرمانشاهی تحقیقات بیشتری در این غار انجام دادند.

غار قوری قلعه علاوه بر ارزش طبیعی و گردشگری ازنظر غارشناسی، زمین شناسی و تاریخی(به دلیل کشف اشیاء تاریخی در داخل غار) نیز مورد توجه است.

در حال حاضر تنها 450 متر از این غار برای بازدید عموم مردم آماده سازی شده است.

در داخل غاز نیز تالارهای بسیار زیبایی که اطراف آن ها پوشیده از قندیل ها و کریستال های زیبا است، وجود دارد که هر کدام از این تالارها نام گذاری شده اند.

فرماندار روانسر: باید خدمات و امکانات خود را در محوطه غار بیشتر کنیم

حسین ویسمرادی فرماندار روانسر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هر ساله گردشگران بسیاری از این غار بازدید می کنند، اظهار کرد: غار قوری قلعه همواره از جاذبه های گردشگری پر بازدید استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته توانستیم زیرساخت های گردشگری مناسبی را در محوطه این غار ایجاد کنیم.

فرماندار روانسر تصریح کرد: چندین طرح گردشگری برای محوطه غار تهیه شده، اما از آنجایی که به بودجه کلانی نیاز دارند هنوز اجرایی نشده است.

وی امکانات خدماتی، رفاهی و تفریحی محوطه را ناکافی عنوان کرد و گفت: درحال حاضر امکانات ما در این محوطه متناسب حجم پذیرش گردشگران نیست.

ویسمرادی خاطرنشان کرد: باید خدمات و امکانات خود را در این محوطه بیشتر کنیم تا درآمد و بهره برداری بیشتری از آن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه: اجازه بهره برداری بیشتری از غار را نداریم

وحید امیری مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بازدید سالانه 120 هزار گردشگر از مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه، اظهار کرد: از آنجایی که غار قوری قلعه در یک موقعیت استراتژیک گردشگری و در فاصله 25 کیلومتری از سه شهر جوانرود، پاوه و روانسر واقع شده، علاوه بر گردشگران، مردم بومی این سه شهرستان نیز در ایام تعطیل اوقات فراغت خود را در این محوطه تفریحی و توریستی می گذرانند.

وی در تشریح این موضوع که چرا تاکنون تنها 450 متر از غار برای بازدید گردشگران آماده سازی شده، عنوان کرد: پس از آنکه آئین نامه حفاظت از غارهای کشور توسط سازمان محیط زیست تنظیم و غارهای کشور درجه بندی شدند، غار قوری قلعه در لیست غارهای درجه یک قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان افزود: در این درجه بندی، غارهای درجه یک به غارهایی اطلاق می شد که هرگونه بهره برداری از آنها ممنوع بوده، اما باتوجه به اینکه از سالها قبل از تصویب این آئین نامه کار بهره برداری از غار قوری قلعه شروع شده بود، مجریان بهره برداری تنها اجازه یافتند از قسمتی که بهره برداری شده بود را استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا ما اجازه هرگونه بهره برداری بیشتری از غار را نداریم.

امیری همچنین مساحت مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه را 70 هکتار اعلام کرد و گفت: قرار گیری این اثر طبیعی در دامنه کوه های مرتفع شاهو و طبیعت بکر اطراف غار، آن را به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان تبدیل کرده است.

وی به وجود برخی کمبودهای رفاهی در محوطه غار اشاره کرد و در پایان از فرماندار روانسر خواست تا ضمن تعامل با این شرکت دولتی، جهت رفاه حال گردشگران از بانک‌ها بخواهد نسبت به اختصاص دستگاه خودپرداز در مجموعه اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:97010400620، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
غار ها واقعا از بهترین مشاهدات توریستی هستن که در لحظه باعث ایمان دوباره به عظمت خدا میشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
واقعا اگه همین تو یکی از کشورای خارجی بود میدونید چقدررر ازش تو زمینه گردشگری پول در میوردن؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین