پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۵۹۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه در ماه های اخیر با توجه به کاهش ارزش ریال نسبت به دلار و سایر پول های کشورهای همسایه، بازارچه های مرزی به بازارچه ای برای دیگر کشورها مبدل شده است.

شعار سال: یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی در سال های اخیر برای کمک به معیشت مرزنشینان کشور طراحی و تعبیه شده است گفت: هدف از راه اندازی بازارچه این بود که با توجه به تناسب قیمت اجناس نسبت به شهرهای مرکزی، مردم از فروشنده های ساکن در مرز که در این بازارچه ها مشغول به فعالیت هستند خرید کنند.

اکبر کریمی تامین اشتغال و اقتصاد مرزنشینان را مهمترین هدف راه اندازی این بازارچه ها دانست و افزود: متاسفانه در ماه های اخیر با توجه به کاهش ارزش ریال نسبت به دلار و سایر پول های کشورهای همسایه، این بازارچه های مرزی به بازارچه ای برای دیگر کشورها مبدل شده است.

وی اظهار داشت: ارزش واحد پولی کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ... از ریال کشور ما بالاتر شده است و به لحاظ وجود صرفه اقتصادی، آنها مایحتاج خود را از بازارچه های مرزی ایران تامین می کنند اما این روند نکته ای منفی برای اقتصاد و مصرف کنندگان کشور خواهد داشت چرا که با کمبود کالا در کشور افزایش قیمت اجناس را شاهد هستیم.

کریمی تصریح کرد: به نظر می رسد تنها مسئله ای که با وجود کمبود کالا و تحریم بازار داخلی را به تعادل می رساند افزایش قیمت ها است اما این روند به قشر آسیب پذیر جامعه ضربه خواهد زد، لذا تا زمانی که روی صنایع غذایی، هایتک، مولد و مبدع در کشور سرمایه گذاری نشود و شرکت های نیمه کاره را به چرخه اقتصاد باز نگردانیم کمبود کالا در کشور جبران نخواهد شد.

وی پشتوانه پولی هر کشور را تولید دانست و گفت: امروز کشوری که تولید بیشتری دارد، صنعتی تر است، می تواند مایحتاج خود را تامین کند و ارزش پولی بالایی دارد. آخرین نسخه تجویز شده برای ارزش پول کشورها، پشتوانه تولید و صنعت کشور است.

کریمی افزود: زمانیکه اقتصاد و صنعت یک کشور مولد کالا و خدمات اعم از خودرو، مسکن و ... بوده و نظارت صحیحی بر این روند وجود داشته باشد دلیلی برای افزایش قیمت اجناس وجود ندارد اما افزایش قیمت پذیرش کاهش ارزش پول ملی است.

وی اظهار داشت: پذیرش سودهای بانکی 23 و 25 درصد توسط بانک ها، مهر تائیدی بر کاهش ارزش 23 درصدی پول ایران در سال است که این روند مورد تایید اقتصاددانان نیست.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه تصریح کرد: همچنین بازارهای موازی با سودهای بانکی به علت عدم فعالیت در عرصه بانکی به بازار خودرو، ارز، سکه، مسکن و ... هجوم آورده اند تا سود بیشتری از فروش یک کالا نصیب انها شود اما این مسئله کاهش ارزش پول ملی را به همراه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 4 مهر 97، کد مطلب: 1412515:www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ا.ف75
مسئولین میتونن جلوی این کار رو در عمل بگیرن اما این که بخوان فقط گردن مردم عرق بندازن یه بحث دیگس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین