پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی در این سال نیز یکی از مهم ترین اولویت‌های ماست. گردشگران خارجی به خاطر استراحت در هتل و مسائل این چنینی به تبریز سفر نمی‌کنند بلکه به خاطر آشنایی با فرهنگ، عقاید و ظرفیت های ارزشمند تبریز و استان به این دیار می آیند و ما نیز باید مقدمات لازم برای حضور آنان در استان را فراهم کرده و میزبان خوبی باشیم.

شعار سالمحمد صادق پورمهدی در نخستین جلسه کارگروه توسعه روستایی استان با اشاره به حضور پرشور و بی‌سابقه مردم ایران اسلامی و بخصوص مردم استان در این دوره از انتخابات، اظهار کرد: این حضور حماسی مردم در انتخابات، مسئولیت ما مسئولان را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم افزایش می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم از این پس، وحدت و هماهنگی بین مسئولان و اقشار مختلف مردم افزایش یافته و هماهنگی‌های بهتری برای رفع مشکلات مردم اتخاذ شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تولید و اشتغال را مهم ترین اولویت‌های مدیریت استان دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول موظفند که از این پس در راستای تلاش برای ایجاد اشتغال بیشتر و همچنین کاهش بیکاری بیش از پیش تلاش کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به ظرفیت‌های روستاها اظهار کرد: روستاها محور توسعه همه جانبه کشور هستند و به همین دلیل باید ظرفیت‌های این بخش را در راستای کاهش مشکلات کشور، تقویت کنیم.

پورمهدی با اشاره به هدفگذاری ایجاد 45 تا 50 هزار شغل در سال در استان آذربایجان شرقی از سازمان برنامه و بودجه خواست که میزان شغل مورد نیاز در تمامی روستاها و شهرهای استان را اعلام کند.

به گفته وی، مبنای قضاوت در مورد میزان اشتغال و بیکاری استان، آمار بیمه‌شدگان ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی می باشد.

وی همچنین از تمامی مدیران خواست که از این پس با در داشتن آمار کمی در تمامی جلسات این چنینی شرکت کرده و از ارائه گزارشات روتین و کلیشه‌ای خودداری کنند.

پورمهدی با تقدیر از همکاری بسیار خوب روستاییان با دولت برای پیشبرد امور توسعه‌ای روستاها، گفت: بیش از 60 درصد از اقدامات دولتمردان در روستاها با مشارکت خود روستاییان محقق می‌شود که این مهم حاکی از اعتماد این قشر به دولت است و ما مدیران باید به این اعتماد ارزش و احترام قائل شویم و مشکلات این قشر را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

پورمهدی با انتقاد از عدم توجه کافی به بازاریابی و فروش محصولات و صنایع دستی در کشور و بخصوص استان، گفت: از این پس تمامی مدیران و مسئولان، مکلفند از صنایع دستی استان به عنوان هدایا در مراسمات و دیدارهای مختلف استفاده کنند.

وی ادامه داد: این موضوع را یک مصوبه می‌کنیم و باید به خوبی در تمامی استان اجرا شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توانمندترکردن روستاییان تاکید کرد و گفت: همه ما باید توانمند کردن این قشر را به مثابه توانمندکردن خواهران و برادران خود بدانیم.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 8 خرداد 96، کدمطلب:96030804807، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
روستاهای اذرباییجان شرقی اگه در بخش گردشگری بهش توجه بشه واقعا باعث اشتغال زایی میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین