پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توسعه بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها گفت: باید فناوری اطلاعات در روستاهایی که امکان توسعه و ارائه دارد، کار شود.

شعارسال: محمدصادق پورمهدی در نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایری با بیان اینکه امروز در اکثریت روستاها خدمات‌رسانی انجام‌شده اما به دلیل مسئله اشتغال، روستاها خالی‌ شده‌اند، اظهار داشت: باید مدیران دستگاه‌ها با رویکردی جدید به مسائل نگاه کنند، به عبارتی باید با نگاه توسعه‌ای در روستاها پیش برویم.

وی افزود: باید از بعد فرهنگی و اجتماعی به مسائل نگاه کنیم کار تعاون را در روستاها فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با توجه به محصولات مختلف در روستاها می‌توان با برندسازی در مسیر توسعه روستای پیش رفت.

وی در ادامه با تأکید بر توسعه بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها تأکید کرد: باید فناوری اطلاعات در روستاهایی که امکان توسعه و ارائه دارد، کار شود.

پورمهدی با اشاره به بحث مهارت‌آموزی بیان کرد: امروز می‌توان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت‌های بسیاری را آموزش داد و این در زمان حال یکی از نیازهای ضروری جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به بحث بحران آب و مدیریت منابع آبی گفت: در مسئله بحران آب همه باید پای کار بیایند و در این راستا آبیاری نوین یکی از این راه‌حل‌ها است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک‌هزار و 900 دهیاری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دهیارها تنها مدیر اجرای طرح هادی نیستند بلکه به‌ عنوان مدیران توسعه روستایی از آنها انتظار می‌رود و به این منظور آموزش‌های لازم نیز برای آنها ارائه‌ شده است

وی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات مالی، 60 میلیارد ریال تا به امروز به دهیاری‌ها اعتبار تخصیص‌ یافته و این مبلغ باید در راستای توسعه روستاها هزینه شوند.

پورمهدی افزود: در عصر حاضر حوزه خدمات به دیگر بخش‌ها ارجحیت پیدا خواهد کرد و یکی از حوزه‌های بخش خدمات، مسئله گردشگری است که باید در این راستا از ظرفیت روستاها نیز بهره‌مند شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26مهر1396 ، کدخبر: 13960726001225: www.azarbaijan-sharghi.farsnews.com
  
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین