پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طریق مبالغه در تحریم ها و جنگ اقتصادی با بیش از یک جبهه، خدمت بزرگی به دشمنان خود می کند و بحران های بزرگی نیز برای متحدان ایجاد می کند؛ زیرا چنین سیاست هایی دوستانی جز اسرائیل و سعودی را برایش باقی نخواهد گذاشت.
شعار سال : دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طریق مبالغه در تحریم ها و جنگ اقتصادی با بیش از یک جبهه، خدمت بزرگی به دشمنان خود می کند و بحران های بزرگی نیز برای متحدان ایجاد می کند؛ زیرا چنین سیاست هایی دوستانی جز اسرائیل و سعودی را برایش باقی نخواهد گذاشت.

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب در مطلبی با اشاره به این موضوع در «رای الیوم» نوشت: عامل همه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورهایی نظیر ترکیه، ایران، روسیه، کره شمالی و چین، اسرائیل است که بزرگترین نفوذ را بر ترامپ دارد.

عطوان با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی آمریکا علیه روسیه، ایران و ترکیه تنها باعث تقویت پایبندی و انسجام گروه «سوچی» می شود و چین، پاکستان و هند را نیز به آنها اضافه می کند، در ادامه نوشت: ترامپ اکنون در زمینه اتحاد مهمترین و قویترین کشورهای اسلامی خاورمیانه علیه خود و دشمن کردن سنی و شیعه علیه دولت و کشورش موفق شده است؛ منظور اینجا ایران و ترکیه است.

تحلیلگر فلسطینی افزود: قابل توجه بود که پاکستان در عهد عمران خان رئیس جدید این کشور بر متحد آمریکایی شورید و از زبان سخنگوی خود گفت که به تحریم های آمریکا علیه ایران پایبند نیست و به روابط تجاری خود به این کشور ادامه خواهد داد. این موضع غیرمنتظره پاکستان به معنای آن است که این کشور از بلوک سعودی و کشورهای خلیج فارس خارج شده و به خندق ایران علیه ترامپ و دولتش پیوسته است و مالزی هم که از پیمان اسلامی نظامی خارج شده، به زودی به آن خواهد پیوست که اولین گام آنها نیز خروج از جنگ یمن بود و اگر اندونزی هم چنین تصمیمی بگیرد نباید تعجب کرد.

نویسنده در ادامه یادآور شد: اگر مثلت روسی ایرانی ترکی در یک جبهه علیه آمریکا متحد شوند، قطعا موفق خواهند شد و به آمریکا شکستی مفتضحانه متحمل خواهند کرد. قیام جهانی خشم علیه آمریکا نزدیک است و ما شاهد آن هستیم که طوفان آن جمع می شود و هیچ کس نمی تواند نتایج آن را پیش بینی کند و شاید این آمریکا و رژیمش باشد که تغییر می کنند بدون اینکه هیچ تغییری در ایران و روسیه و ترکیه حاصل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار 22مرداد 97، کدمطلب:611027 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ترامپ که عقل درست و حسابی نداره که
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
اتفاقا ترامپ یکی از باهوش ترین رییس جمهور های امریکاست! اگرم الان وضعمون اینطوریه بخاطر اینه که جدیش نگرفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین