پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
رییس سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد است: وقتی کسی که از رانت‌ها استفاده می‌کند، مجبور شود خسارت و هزینه‌ای پرداخت کند و از درآمد خود این هزینه را پرداخت کند، دیگر کسی جرات نمی‌کند از رانت‌ها بهره‌مند شود؛ این‌گونه فضا برای بخش خصوصی سالم باز می‌شود.

شعارسال: محسن جلال‌پور اظهار داشت: افشای اسامی دریافت‌کنندگان ارز کمک به بخش خصوصی واقعی می‌کند.

وی افزود: اتفاقا روزی که ابلاغیه و درخواست مقام معظم رهبری و دستوری که به رییس‌جمهور برای این‌که این مساله را پیگیری و اعلام کنند، مطرح شد، من نیز گفتم این خبر خوبی برای بخش خصوصی است و بخش خصوصی واقعی احساس می‌کند که عملا اعتباری و اعتماد و اهمیتی به آن داده شده است.

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: برعکس، اگر این لیست اعلام نشده بود و عملا یک عده‌ای از این ارز استفاده می‌کردند، اشتباه بود.

جلال‌پور با بیان این‌که بخش خصوصی که همیشه پشت در مانده است، عنوان کرد: شما می‌دانید که این ارتباطات برای بخش خصوصی واقعی و سالم نیست، برای نهادها و مجموعه شرکت‌های غیردولتی و دولتی است.

وی ادامه داد: به عبارتی، مربوط به افراد دارای ژن خوب و ارتباط است. به عبارتی، ده‌ها مورد دیده می‌شود که ارز گرفته شده و هیچ وارداتی نیز با آن انجام نشده و حتی مابه‌التفاوتی از تفاوت نرخ ارز بازار آزاد و دولتی کسب کرده‌اند.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: وقتی کسی که از این رانت‌ها استفاده می‌کند، مجبور شود خسارت و هزینه‌ای پرداخت کند و از درآمد خود این هزینه را پرداخت کند، دیگر کسی جرات نمی‌کند از رانت‌ها بهره‌مند شود. این‌گونه فضا برای بخش خصوصی سالم باز می‌شود.

جلال‌پور تاکید کرد: به نظر من نه‌تنها شفاف‌سازی و فضا را مناسب و سالم کردن مورد تایید و درخواست بخش خصوصی است، بلکه در نهایت موجب تقویت بخش خصوصی می‌شود و به بخش خصوصی انگیزه ورود به فضای اقتصادی کشور را می‌دهد و بسیار موثر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نامه نیوز، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 540408: www.livedata.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
این کلمه ژن خوب هم تونست خیلی خوب وارد ادبیات سیاسی ما بشه! حس میکنم واقعا لازم بود:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین