پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
قرارداد با اشخاص حقیقی شرایطی دارد که بیشتر به شرایط طرفین از نظر اجتماعی و اقتصادی مربوط است اما عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی نکات مربوط به خود را دارد که در عقد قراردادها باید به آنها توجه بیشتری شود ، چون عموما این قراردادها در زمینه ها تخصصی تر و در ابعاد گسترده تری ایجاد می شوند و پیامدهای سنگین تری برای طرفین قرارداد در پی خواهند داشت.

شعار سال: قرارداد با اشخاص حقیقی شرایطی دارد که بیشتر به شرایط طرفین از نظر اجتماعی و اقتصادی مربوط است اما عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی نکات مربوط به خود را دارد که در عقد قراردادها باید به آن ها توجه بیشتری شود ، چون عموما این قراردادها در زمینه ها تخصصی تر و در ابعاد گسترده تری ایجاد می شوند و پیامدهای سنگین تری برای طرفین قرارداد در پی خواهند داشت.

عقد قرارداد با شرکت ها

در عقد قرارداد با شرکت ها باید به نکاتی از جمله ؛ بررسی اساسنامه شرکت و موسسه مورد نظر ، آخرین آگهی تغییرات آن که معمولا در روزنامه های رسمی درج می شود و اینکه شرکت در زمینه موضوع قرارداد تخصص لازم و کافی را داشته باشد ، باید توجه نمود و دقیقا مشخص شود که چه افرادی در این شرکت ها دارای نمایندگی و حق امضای اسناد و قراردادهای شرکت هستند.

در عقد قرارداد با شرکت ها ، شرایط خاصی باید حکمفرما باشد که این شرایط عبارتند از :

موردی که معامله می شود ارزش اقتصادی مورد نظر را برای طرف قرارداد داشته باشد .

امری که مورد معامله قرار می گیرد ، معلوم و مشخص باشد .

کیفیت و کمیت مورد معامله مشخص و معین باشد .

بر طبق قرارداد ، فردی که معامله را انجام می دهد ، مالک اصلی باشد .

مدت اعتبار قرارداد مشخص باشد و همچنین شروع و پایان آن تعیین شود .

مبلغ قرارداد ، هزینه ها و بیمه در قرارداد مشخص باشد .

نکات قابل توجه در مبادلات تجاری

در مبادلات تجاری ، همیشه توصیه شده که میزان دریافتی ها ، هزینه ها ، نحوه پرداخت آن ها ، اقساط و مدت آن ها و اسناد مربوط به هر یک با ذکر جزئیات توضیح داده شود تا از ایجاد هر گونه ابهام در قرارداد جلوگیری شود و هیچ سوء استفاده ای از طرفین انجام نشود و همچنین محل عقد همه ی این تعهدات مشخص و معین باشد چون در صورت بروز اختلاف باید به دادگاه هایی که انعقاد موارد قرارداد در آنجا انجام شده ، مراجعه نمود .

از سوی دیگر ، مشروعیت معامله نیز شرط است ، بدین معنی که موضوع قرارداد نباید تبادل کالا یا خدماتی غیر قانونی باشد و دو طرف نباید از هیچ راه کار و وسیله ای در حوزه ی کاری خود برای اجبار و اکراه طرفین قرارداد استفاده کنند ، استفاده از همه ی این شروط برای رسیدن به نتیجه مورد نظر در قرارداد بوده تا رضایت طرفین از آن حاصل شود.

در واقع یک رابطه ی امن تجاری در صورتی حاصل می شود که همه شرایط مذکور رعایت شود ، در اغلب موارد ، شرایطی که برای تنظیم قراردادها با اشخاص حقوقی لازم است برای تنظیم قرارداد با شرکت ها و موسسات نیز دخیل هستند.

توجه به وضع اقتصادی و توان مالی شرکت ها و موسسات ، ورشکسته نبودن آن ها و ممنوع المعامله نبودن طرفین باید در تنظیم قرارداد جزء اولویت های مورد توجه باشد.

در صورت بروز مشکل در زمینه تنظیم قرارداد می توانید از مشاوره حقوقی وکیل تنظیم قراردادها مورد اطمینان خود در موسسه حقوقی پندار از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری همشهری، تاریخ انتشار 30 مرداد 97، کد مطلب: -، www.pendaargroup.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین