پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
مدیرکل تأمین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد از مقاوم سازی 22 هزار واحد مسکن مددجویان روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با همکاری کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت ۱۰ هزار واحد مسکن در ۱۴ استان ساخته می‌شود که این کار شروع شده و تا پایان سال آینده کامل می‌شود.

شعار سال: ابراهیم بازیان، مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره «ساخت مسکن برای مددجویان این نهاد»، اظهار داشت: کمیته امداد خدمات مختلفی را به مددجویان ارائه می‌دهد و یکی از مهمترین نیازهای مددجویان بحث مسکن است. مالکیت مسکن در جامعه ایرانی یک ارزش است و عمدتا گرایش همه ایرانیان به سمت خانه‌دار شدن است؛ ضمن اینکه امام خمینی(ره) با فرمان تأسیس بنیاد مسکن و حساب صد امام بر این موضوع تأکید داشتند که نیازمندان بدمسکن را نجات دهید.

* یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی ادامه داد: در این راستا رهبر معظم انقلاب بیان کردند که صدقات مردم را هر چقدر می‌توانید به سمت صدقات ماندگار ببرید که مسکن جزو خدمات ماندگار است. کمیته امداد نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش دارد و تقریباً بیش از ۵۰ درصد خانوارهای تحت پوشش در روستاها سکونت دارند؛ لذا توجه به مسکن این قشر در روستاها جزو اولویت اول کمیته امداد به ویژه در سال جاری است.

*تأمین مسکن 150 هزار مددجو طی برنامه ششم

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: باید ۱۵۰ هزار واحد مسکن را برای مددجویان شهری و روستایی تأمین کنیم و این کار در طی برنامه ششم کمیته امداد در حال انجام شدن است که امسال سال دوم بوده؛ یعنی ظرف دو سه سال آینده باید براساس این برنامه به مشکل فاقدان مسکن مددجویان کمیته امداد یا مددجویان بدمسکن که مساکن آنها فاقد استحکام هستند؛ توجه کنیم.

بازیان با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه‌های تأمین مسکن برای مددجویان، خاطرنشان کرد: خدمات ما در بخش مسکن سه بخش دارد. بخشی برای تأمین مسکن مددجویان فاقد مسکن و مسکن مقاوم برای مساکن غیرمقاوم، تعمیرات و تکمیل مسکن فاقد امکانات و بخش دیگر، تسهیلات رهن و اجاره از طریق اعطای وام‌های قرض‌الحسنه برای خرید و مقاوم‌سازی مسکن است.

*ارائه 70 هزار خدمات مسکن در سال 97/مقاوم سازی 22 هزار مسکن روستایی

وی بیان داشت: در سال ۹۷، بیش از ۷۰ هزار خدمات مسکن را در سطح ۳۱ استان ارائه می‌کنیم که از این تعداد ۳۵ هزار خدمت برای تعمیرات مسکن است؛ ضمن اینکه باید ۳۵ هزار واحد را یا خریداری کرده یا بسازیم که از این ۳۵ هزار واحد، نزدیک به ۲۲ هزار واحد روستایی است؛ یعنی در سال جاری ۲۲ هزار واحد مسکن را در روستاها مقاوم‌سازی می‌کنیم.

* 12 برابر شدن اعتبار مسکن روستایی و مناطق صعب العبور/ ساخت ده هزار مسکن با همکاری سپاه و بنیاد برکت

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اعتبار مربوط به ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی مربوط به روستاهای محروم مرزی و صعب‌العبور ۱۲ برابر شده است، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت انجام شده است، امسال ۱۰ هزار واحد مسکن در ۱۴ استان ساخته می‌شود که این کار شروع شده و تا پایان سال آینده کامل می‌شود؛ ضمن اینکه نزدیک به ۴ هزار واحدمسکن روستایی را تا پایان سال در کرمانشاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 13970529000750، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
رسیدگی به روستاها به خصوص در زمینه مسکن باعث میشه که این ها دست از مهاجرت برداشته و مدیریت شهری به شیوه بهتری صورت گیرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
واقعا دوست دارم بدونم بودجه این هارو از کجا می خواین تامین کنید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
من اتفاقا مخالفم! نباید این همه به روستاها بها داد! اعتبارها رو باید اورد تو شهر خرج کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین