پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری درباره رفتن برخی ایرلاین‌های خارجی از ایران گفت: ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد کاهش پرواز ایرلاین‌های خارجی به ایران باشیم اما به دلیل واقعیت‌های بازار، ظرفیت‌های داخلی و همچنین رشد خصوصی‌‌سازی در صنعت هوایی نگرانی از بابت تحریم‌ها و کاهش پروازها به کشور وجود ندارد.

شعار سال: آرش خدایی درباره تاثیر تحریم‌ها بر تامین قطعات مورد نیاز صنعت هوایی گفت: مطمئنا مشکل صنعت هوایی با تحریم زیادتر می‌شود. اما کشور در استفاده از توان داخلی جدی شده‌ و از سوی دیگر خصوصی‌سازی در صنعت هوایی انجام شده است. شرکت‌های هواپیمایی خصوصی چابک و توانمند در کشور فعال هستند، همچنین شرکت‌های تولیدکننده و مهندسی بسیار زیادی درحال فعالیت هستند. بنابراین این شرکت‌ها امکان مقابله با تحریم‌ها را خواهند داشت. خدایی اضافه کرد: مطمئنا پس از اعمال تحریم‌های جدید محدودیت‌ها زیادتر شده است اما در مقابل پتانسیل‌های زیادی داریم که باعث می‌شود نگرانی از بابت توقف فعالیت صنعت هوایی نداشته باشیم. قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره توقف پرواز برخی ایرلاین‌های خارجی به کشور گفت: ممکن است در کوتاه‌مدت مسائلی رخ دهد و شاهد کاهش پروازها به ایران باشیم. اما اینجا یک بازار اقتصادی است، تعداد زیادی از ایرانیان به‌واسطه تحصیلات، اقامت، سرمایه‌گذاری یا دلایل دیگر قصد سفر به نقاط مختلف دنیا را دارند. این واقعیت اقتصادی به همه چیز غلبه خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر‌سازی، خدایی کاهش پروازهای خارجی را متاثر از کاهش تقاضای سفر دانست و گفت: جدا از موضوع تحریم، یک مساله اقتصادی رخ داده است. تامین ارز گران و سخت شده است و همین مساله بر تقاضای سفر تاثیر می‌گذارد. کم شدن ایرلاین‌ها یا مسیرها یک تصمیم سیاسی به‌دنبال تحریم نیست، بلکه به‌دلیل واقعیت‌های اقتصادی است.

ممکن است شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای باشد که تقاضای سفر کاهش پیدا کند، بنابراین شرکت‌ها سعی می‌کنند این اتفاق را با کاهش سطح خدمات پوشش دهند و از زیان‌دهی جلوگیری کنند. اما به محض آنکه نیاز سفر ایجاد شود، شرکت‌های ایرانی و خارجی به این نیاز پاسخ خواهند داد. این مقام مسوول در سازمان هواپیمایی کشوری درباره امکان تامین نیازهای صنعت هوانوردی از طریق توانمندی‌های داخلی گفت: مطمئنا نمی‌توان گفت که تمام نیاز ما از طریق تولید داخلی امکان تامین دارد، اما بخش بسیار زیادی از نیازمندی‌های صنعت هوایی به شرط تجمیع نیازمندی‌ها و توانایی‌ها از طریق صنعت داخلی قابل تامین است. بعید می‌دانم کشور ما از نظر صنعتی یا علمی مشکلی در تامین قطعات مصرفی هواپیماها داشته باشد. مساله مهم اقتصادی‌سازی و تکرارپذیری تولید این قطعات و ارائه خدمات پس از فروش است. این اتفاق تنها در یک مقیاس اقتصادی رخ خواهد داد. مساله مهم این است که مقیاس بزرگ، چه ازمنظر ظرفیت تولیدکنندگان و چه از جانب تقاضا وجود ندارد. بنابراین باید نیازها و توانمندی‌ها تجمیع شود تا تولید داخلی بتواند بخشی از نیازهای صنعت هوانوردی را تامین کند. این هدفی است که سازمان هواپیمایی کشوری آن را دنبال می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 6 شهریور 97، شماره: 3432361

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
امیدواریم که واقعا وجود داشته باشه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین