پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
باقری درمنی متهم فساد اقتصادی در دادگاه به دفاع از خود پرداخت و با بیان اینکه از سر بی‌شعوری به شرکت نفتی اعتماد کرده است، گفت: شرکت نفت جی نمی‌دانم در کنار وصول طلب خود دنبال چه چیزی است
شعارسال:باقری درمنی متهم فساد اقتصادی در دادگاه به دفاع از خود پرداخت و با بیان اینکه از سر بی‌شعوری به شرکت نفتی اعتماد کرده است، گفت: شرکت نفت جی نمی‌دانم در کنار وصول طلب خود دنبال چه چیزی است.

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی از متهمان به فساد اقتصادی به صورت علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از متهم خواست خود را معرفی کند که باقری درمنی گفت: حمید باقری درمنی، فرزند محمد باقر متولد ۱۳۴۸، متولد و فاقد سابقه کیفری هستم اما سابقه رد مال داشتم.

قاضی صلواتی در واکنش به سخنان متهم گفت: «شما دارای سابقه کیفری هستید و یک محکومیت در شعبه ۱۵ داشتید، محکومیت شما نیز در رابطه با قاچاق کالا بود.

صلواتی خطاب به متهم گفت: «طبق کیفرخواست اتهامات شما افساد فی الارض، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت نفت جی به مبلغ بیش از ۳۲۲ میلیون قیر با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت بیمه ایران، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مشارکت در کلاهبرداری از بانک گردشگری به مبلغ ۹ میلیاردتومان و همچنین شرکت سامان مجد به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد تومان و کلاهبرداری از صرافی اقتصاد نوین و همچنین توهین به کارمند دولت و پرداخت رشوه، آیا اتهامات خود را قبول دارید؟» که متهم پاسخ داد: تمامی اتهاماتم را رد میکنم.

وی خطاب به دادگاه گفت: «یکی از اتهامات بنده افساد فی الارض است که چند ایراد دارد. درباره افساد فی الارض در قانون آمده است که این عنوان اتهامی باید به طور گسترده و در حد وسیع باشد، اما بنده در معاملات خود ضمانتنامه دارم و اقدامات بنده گسترده نبود. بر اساس ماده ۴ قانون مجازات اسلامی اتهام فساد فی الارض مشمول من نیست و طبق رای وحدت رویه دیوان عالی، دادگاه تشخیص دهنده این موضوع است. نکته دیگر اینکه یکی از مصادق افساد فی الارض برهم زدن امنیت و نظم کشور است که این در مورد بنده صادق نیست

باقری درمنی افزود: خرید کالا از بورس جنبه کیفری ندارد چه برسد به اینکه افساد فی الارض باشد. اتهام فساد فی الارض ابعاد مختلفی دارد و جای تعجب است که بازپرس چطور این عنوان اتهامی را در کیفرخواست لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: در رابطه با عنوان اتهامی مربوط به شرکت نفت جی باید بگویم که به ۶ شرکت خریدار قیر ضمانتنامه های بانکی داده شده است با این حال من تنها دو شرکت را می شناختم.

از موقعیتم سوء استفاده کرده‌اند

وی افزود: چند سوء استفاده گر از زندانی شدن من سوء استفاده کرده اند و املاک مرتبط با بنده را توقیف کرده اند. سوال اصلی اینجاست که شرکت نفت جی به جز وصول مطالبات خود دنبال چه چیزی است؟ مبالغی از شرکت نفت جی وصول شده، اما در حساب شرکت ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه قراردادهای ۶ شرکت، قرارداد حقوقی بوده است گفت: در بازپرسی مراودات مالی چند شرکت را گروهی عنوان کردند و نکته جالب اینجاست که اعضای این باند در کیفرخواست مطرح نشده اند.

وی در رابطه با پالایشگاه مطرح شده در کیفرخواست نیز توضیح داد: پالایشگاهی در بوشهر خریداری کردم که به عنوان وثیقه به آقای «م. ج» از مدیران نفتی پیشنهاد دادم. پس از چند وقت آقای «ج» اعلام کرد که امکان فروش آن به صندوق بازنشستگی نفت وجود دارد. رئیس صندوق بازنشستگی نفت اما این صحبت آقای «ج» را رد کرد و گفت امکان خرید آن وجود ندارد.

وی گفت: در آذر ۹۰ که آقای «ج» فراری بود درخواست اعسار کردیم اما مدیران شرکت نفت جی جوابگو نبودند. هیئت مدیره شرکت نفت جی به دنبال این بودند که پای بنده را به تخلفات خود باز کنند و من از سر بی شعوری به آنها اعتماد کردم.

درمنی با انتقاد از کارشناسی های انجام شده در پرونده نیز گفت: کل پالایشگاه ۶۷ میلیارد برآورد شد و این در حالی است که قیمت زمین این پالایشگاه متری ۲۵ هزار تومان برآورد شده است که این اعداد خنده دار است.

حمید باقری درمنی در ادامه دفاعیات خود با بیان اینکه شرکت نفت جی اقدام به جعل سربرگ ها کرده بود، گفت: این در حالی است که قراردادهای ۶ شرکت مورد نظر حقوقی بوده و تنها اختلاف حساب در آن ها وجود داشته و از سوی من هیچ جعلی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اتهامات غیر متهمان این پرونده افزود: آقای جزایری امضاء و سربرگ های جعلی درست کرده بود. در کیفرخواست صادره عنوان شده بود که کسی چشمان روشن و قدی کوتاه داشت به عنوان همکار نصیری (از متهمان پرونده)معرفی شده بود. در سال ۹۰ صحبت هایی در رابطه با ۸۷ میلیارد تومان با بازرس پسندیده داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ملک های وکالتی پس گرفته شود. اما ضمانت نامه های نصیری در بانک باطل شد و به همین منظور در معاملات با نصیری، من از زیان دیدگان بزرگ هستم. این در حالی است که تمام تخلفات به پای من نوشته شد.

باقری درمنی اظهار داشت: ۸۷ میلیارد تومان از بدهی را پرداخت کردم اما به جای تشکر ۴ سال است که در زندان هستم. سوال مهمی دارم مبنی بر اینکه من کجای فساد نفتی هستم. تمام پول ها به حساب خودشان رفته اما این وسط من گناهکارم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار11شهریور 97، کد خبر: 4391597،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
بنده خدا اغفال شده خودش کاره نبوده که کی میتونه تنهایی این همه ب جیب بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین