پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۴۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
شرکت ملی نفتکش ایران ­روند پرداخت غرامت بیمه P& I را به خانواده بازماندگان حادثه سانچی آغاز کرده و همچنان ادامه دارد

شعارسال:کاپیتان علی رضا نوذری ، با اعلام این خبر افزود: اگر چه این غرامت باید ازجانب کلوپ بیمه ای P&I طرف قرارداد، به خانواده بازماندگان سانچی پرداخت شود اما از آنجا که این شرکت بیمهای به خاطر مشکلات ناشی از تحریم تاکنون موفق به پرداخت مبالغ مربوطه نشده است، از این رو با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران و به منظور تسریع در این مهم، پرداخت غرامت به خانواده بازماندگان سانچی از منابع این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

رییس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران افزود: از روز یکشنبه (11 شهریور) دریافت مدارک شناسایی از خانواده ها و انجام مراحل اداری مربوطه آغاز شد و خانوادههای مذکور طی چند روز آینده سهم غرامت بیمه P&I را مستقیما از این شرکت و طبق قرارداد پیمان جمعی فیمابین این شرکت و انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این غرامت ارزی بوده و بصورت اسکناس به خانواده ها پرداخت خواهد شد گفت : مبلغ غرامت براساس واحد پولی مورد پذیرش در قرارداد پیمان جمعی که دلار آمریکا است پرداخت خواهد شد و همه پرسنل کشتی، فارغ از سمت و سابقه شغلی و ملیت، مبلغ خسارت را به طور کامل دریافت خواهند کرد.

کاپیتان نوذری با اعلام اینکه تاکنون 12 خانواده انحصار وراثت را انجام داده اند و روند پرداخت غرامت به 7 خانواده نیز آغازشده است گفت : یکی از دلایل طولانی شدن روند پرداخت ها، دریافت مجوزهای لازم برای پرداخت بصورت فیزیکی و اسکناس بود و دلیل دوم نیز به مسائل انحصار وراثت باز می گردد .

وی تاکید کرد: طبق نص قوانین داخلی و قوانین مربوط به پرداخت خسارت بیمه های بین المللی، پرداخت غرامت به آن دسته از خانواده شهدای سانچی که انحصار وراثت را انجام نداده اند تا زمان انجام امور قانونی مربوطه، امکانپذیر نیست.

رییس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران درباره آخرین نتایج عملیات تفحص پیکر جانباختگان این حادثه نیز گفت : تیم مشاور عملیات غواصی سانچی که متشکل از شرکت‌های داخلی و شرکت‌های مشاور بین المللی در حوزه غواصی است، پس از بررسی های زیاد متاسفانه اعلام کرده اند عملیات تفحص و یا خارج سازی لاشه با توجه به شرایط جوی منطقه، عمق و شرایط این کشتی با تجهیزات و دانشی که امروزه بشر در اختیار دارد منتفی است.

وی افزود: بر اساس عملیات غواصی انجام گرفته و تصاویری که از این کشتی در اختیار داریم ، متاسفانه هیچ راه نفوذی به درون کشتی وجود ندارد و تمامی منافذ آن بسته شده و حتی امکان داخل شدن ربات های کوچک برای کاوش درون کشتی نیز ممکن نشده است.

کاپیتان نوذری با تاکید براینکه به روزترین تجهیزات و زبده ترین پیمانکاران بین المللی جهت انجام عملیات تفحص به کار گرفته شده اند گفت : ساختمان کشتی سانچی که یک ساختمان 4 طبقه بوده در اثر حرارت و فشار آب در زمان غرق شدن، چنان درهم پیچیده است که ارتفاع آن ازیک ساختمان 4 طبقه به یک ساختمان یک و نیم طبقه تبدیل شده بنابراین علی رغم تلاش های انجام شده ورود غواص به ساختمان این کشتی منتفی است.


وی با بیان اینکه امکان خارج کردن لاشه سانچی هم وجود ندارد گفت: با توجه به شرایط ویژه این کشتی، وزن آن، عمق آب و موقعیت جوی و جغرافیایی منطقه و فاصله 400 کیلومتری آن از ساحل، به تجهیزات بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای نیاز است که در حال حاضر در دنیا وجود ندارد.

رییس امور بیمه و دعاوی شرکت ملی نفتکش ایران با این حال تاکید کرد: اگر شرکتی در دنیا وجود داشته باشد که بتواند راهی برای خروج پیکرجانباختگان یا لاشه کشتی پیدا کند و آن را اجرایی سازد ، شرکت ملی نفت کش ایران با هر هزینه ای که باشد حاضر است با ان شرکت قرارداد امضاء کند تا این مهم انجام شود.

نفتکش ایرانی سانچی که حامل معیانات گازی به مقصد کره جنوبی بود در ۱۶دیماه سال ۱۳۹۶در آب های چین با کشتی فله بر چینی برخورد کرد که باعث آتش گرفتن این نفتکش شد. سانچی بعد از هشت روز سوختن در آتش درنهایت با 32 خدمه غرق شد. از ۳۲خدمه آن تنها پیکر سه خدمه پیدا شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کدمطلب:2219909 ،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
یکی از دردآورترین اتفاقات این مدت اخیر! امیدوارم پرداخت غرامت به سرانجام برسه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین