پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 350 مرکز اورژانس اجتماعی هم اکنون در همه شهرهای بالای 50هزار نفر جمعیت کشور فعال هستند و در حل بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مداخلات بهنگام دارند.

شعارسال:مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 350 مرکز اورژانس اجتماعی هم اکنون در همه شهرهای بالای 50هزار نفر جمعیت کشور فعال هستند.

رضا جعفری روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه به قزوین  افزود: اورژانس اجتماعی به جرات می توان گفت مهم ترین و گسترده ترین شبکه حمایت اجتماعی در کل کشور است.
وی اضافه کرد: این مراکز در سطوح پیشگیری اولیه و هم ثانویه خدمات دهی کرده و با خدمات موثر خود تبدیل به یک برند مطرح در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی شده اند.
به گفته جعفری، کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری از مهم ترین و بیشترین موضوعات تماس با سامانه تلفنی مراکز اورژانس اجتماعی کشور است.
وی با بیان اینکه موفقیت های زیادی در نتیجه عملکرد این مراکز اتفاق افتاده، اضافه کرد: به طور مثال سال گذشته و با مداخله این مراکز از یک هزار و 200 مورد اقدام به خودکشی ممانعت شد.
وی اظهار داشت: آمار اقدام به خودکشی در ایران با ظریب 5 نفر به ازای هر 100 هزار جمعیت نسبت به سایر کشورها با شاخص 16 در یکصد هزار جمعیت بسیار مناسب بوده و اینها همه بیانگر تاثیر مداخلات در این حوزه ها است.
وی با اشاره به حضور روان شناس و روان پزشکان در مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی، تصریح کرد: این گروه ها در مراکز اورژانس اجتماعی خدمات مشاوره اولیه را به افراد ارائه می‌دهند و پس از تشخیص اقدام به حمایت اجتماعی و درمان می کنند.
جعفری در پایان تاکید کرد: در صورت وجود مشکلات بیشتر و جدی تر نیز مراکز اورژانس اجتماعی هماهنگی و پیگیری های لازم را برای ارجاع افراد به نهادهای تخصصی تر به منظور رفع کامل مشکلات، انجام می دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 14شهریور 97، کدخبر: 83023897، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ا.ف75
با اینکه در زمینه اجتماعی خیلی وقته که داره کم کاری صورت میگیره اما با شنیدن این خبر ها ادم کمی امید رو در دلش زنده نگه میداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
باید آمار این اورژانسهارو در شهرهای با جمعیت کمتر هم بالا ببرید.وجودش واقعا لازمه ی آسیبهای کمتره
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین