پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
شهردار منطقه ۸ شهرداری شیراز گفت: پیاده‌راه روبه‌روی بازار وکیل ۱۴ تا ۱۶ شهریور میزبان جشنواره‌­ای با طعم شیرین فالوده شیرازی است.

شعار سال: پالوده یا فالوده نوعی دسر یخی ایرانی است که نوع شیرازی آن در کشور و در میان سایر کشورهای جهان شناخته­شده‌ترین است. رشته­‌های باریکی از نشاسته در آب خنک و شکر که با نام شیراز گره خورده است و به خوبی می‌­تواند بهانه‌­ای برای برگزاری رویدادهایی برای شناخته شدن هر چه بیشتر شیراز و جاذبه­‌هایش و افزایش شور و نشاط اجتماعی باشد.

هادی شهدوست شیرازی، شهردار منطقه هشت شیراز هدف­ از برگزاری این جشنواره را برندشناسی و برند­سازی محصول شیراز و افزایش نشاط اجتماعی با استفاده از زنده کردن سنت‌ها و خاطره­‌ها دانست. وی گفت: این جشنواره «لذت لمس بیش از یک قرن خاطره با طعم فالوده شیرازی» را به شهروندان شیرازی و گردشگران می­‌دهد.

نخستین جشنواره فالوده شیراز به مدت 3 روز از ساعت 17 آغاز می‌­شود و بهترین طعم از فالوده شیرازی در 8 غرفه ارائه می­‌شود. شهردار منطقه هشت گفت: این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز و اتحادیه صنفی فروشندگان فالوده و بستنی برگزار می‌­شود.

به گفته وی در این جشنواره پالوده شیرازی با روشی سنتی عرضه می­‌شود تا یک قرن تاریخ را در این عرصه به نمایش بگذارد. این جشنواره در قلب مجموعه زندیه و در نزدیکی بازار، ارگ و حمام وکیل برگزار می‌­شود تا به گفته شهردار این منطقه، جاذبه میراثی این منطقه سبب جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به این جشنواره شود.

شهدوست شیرازی از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در روز چهارشنبه خبر داد که با حضور گروه‌­های موسیقی و نقالی همراه است تا بیشتر و بیشتر بوی سنت­‌های شیرازی را به خود بگیرد و پایان هفته شیرینی را برای شهروندان شیرازی و گردشگران حاضر در شیراز رقم زند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کدمطلب: 1820159، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
این جشنوره ها واقعا حال مردم رو خوب میکنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
این جشنواره ها برای گردشگرهایی که در اون شهر حضور دارند هم میتونه خیلی جذاب و دیدنی باشه:)))
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین