پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کمپین ۱،۲،۳ غذای سالم با هدف فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی غذایی در ساری به کار خود پایان داد.

شعار سال: رضا خادمی سخنگوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه همایش مدارس مروج سلامت، کمپین تغذیه، خود مراقبتی اظهار کرد: پویش (کمپین) ۱،۲،۳ غذای سالم همزمان با سراسر کشور از ۲۹ آذرماه در مازندران آغاز و تا به امروز ۲۹ دی‌ماه ادامه داشت.

وی افزود: بسیج آموزشی ۱،۲،۳ غذای سالم باهدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ اصلاح الگوی غذایی و کاهش مصرف قند، نمک و چربی که مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی است که همزمان با سراسر کشور در مازندران با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی و.. اجراشده است.

سخنگوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اعلام اینکه بنابر بررسی‌های به‌عمل‌آمده مصرف روغن و چربی در کشور ما بیش از استانداردها جهانی است، یادآور شد: در این طرح ضمن آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم، کارشناسان تغذیه خدمات مشاوره رایگان را به جامعه هدف خود ارائه کردند.

خادمی، با مثبت ارزیابی کردن نتایج برگزاری این کمپین، گفت: دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت استان مدیریت این کمپین را بر عهده داشت و بر همین اساس اطلاعات کاملی در اختیار مردم از طریق نصب پیام‌های های تغذیه سالم در شهرها قرارداد و با برگزاری جشنواره غذا در سطح استان، برگزاری جشن میوه و سبزی در مهدهای کودک، توزیع میوه در مدارس، برگزاری مسابقه چالش بشقاب سالم، برگزاری جنگ‌های شادی برای کودکان با محوریت ترویج مصرف میوه و سبزی، در این بسیج ملی مشارکت کرد.

وی، در ادامه با تصریح اینکه بسیج آموزشی ۱،۲،۳ غذای سالم باهدف ترویج مصرف سه بار میوه و ۵ بار سبزی در وعده‌های غذایی، برگزار شد، گفت: مازندران از استان‌هایی است که بیشترین میزان چاقی را به خود اختصاص داده، لذا بهتر است باوجود کشت زیاد سبزی و میوه در این استان بر لزوم مصرف آن نیز تأکید شود.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: از طریق این پویش و در یک‌زمان معین و همزمان با سراسر کشور بر موضوع کاهش مصرف روغن و چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی تأکید و اطلاع‌رسانی شد، ولی این پویش و اطلاع‌رسانی در طول سال تداوم دارد تا با پیشگیری و ترویج تغذیه سالم، بتوانیم بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و دیابت را در جامعه کاهش دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 29 دی 95، کد مطلب: 3881092: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین