پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
قرار است تا نه سال آتی نزدیک به ۹۸۲ مجتمع پتروشیمی برنامه‌ریزی و اعلام شده، در آسیا و خاورمیانه، در مدار تولید قرار گیرد.

شعار سال: به نقل از پایگاه اینترنتی هایدروکربن اینجینییرینگ تازه‌ترین گزارش موسسه گلوبال دیتا، با عنوان «چشم‌انداز شش ماهه ظرفیت جهانی تولید پتروشیمی و صرف سرمایه»، نشان می‌دهد که قرار است ظرف نه سال آتی نزدیک به ۹۸۲ مجتمع پتروشیمی برنامه‌ریزی و اعلام شده، عمدتا در آسیا و خاورمیانه، در مدار تولید قرار گیرد.

آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی در میان مناطق عمده سهیم در افزایش ظرفیت‌های صورت گرفته در بازه زمانی یادشده هستند. در آسیا چین با در دست داشتن ۲۴۴ طرح از مجموع ۴۸۲ طرح برنامه‌ریزی و اعلام شده و ظرفیت کل معادل ۹۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال تا سال ۲۰۲۶، در جایگاه نخست قرار دارد. سرمایه در نظر گرفته شده (CAPEX) برای ساخت مجتمع‌های یادشده در چین حدود ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. شرکت پتروشیمی چین، چجیانگ پتروکمیکال و وانهوآ کمیکال سه شرکت چینی عمده‌ای به‌شمار می‌روند که قرار است افزایش ظرفیت یادشده را در این کشور اجرایی کنند. مدیر تحقیقات شاخه پتروشیمی موسسه گلوبال دیتا می‌گوید: چین به دلیل رشد فزاینده تقاضای خود بیشترین نقش را در افزایش ظرفیت جهانی تولیدات پتروشیمی ایفا می‌کند. این کشور ظرفیتی معادل بیش از نیمی از پروژه‌های در دست احداث آسیا را اضافه می‌کند. ایران نیز به دلیل برخورداری از مزیت خوراک، پروژه‌های افزایش ظرفیت متعددی را با هدف صادرات به بازارهای آسیا و اروپا دنبال می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، شماره: 3436324


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین