پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۴۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس از ارائه طرح الزام مالکان به اجاره خانه‌های خالی به هیئت رئیسه پارلمان خبر داد.

شعارسال: ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح الزام اجاره منازل مسکونی خالی، اظهار داشت: این طرح برای بررسی در صحن علنی پارلمان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: برای تدوین و تهیه این طرح، مطالعات تطبیقی بر روی عملکرد و تجربیات سایر کشورها از جمله فرانسه استفاده شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه براساس این طرح صاحب منازل مسکونی خالی باید ظرف یک ماه خانه‌های خود را اجاره دهند،گفت: اگر صاحب‌خانه‌ها این کار را نکنند، دادستان بر اساس طرح مذکور سامانه‌ای را طراحی کرده و به نیابت از مالکان با متقاضیان قرارداد منعقد کرده و خانه را اجاره می‌دهد. اجاره بها نیز به حساب دادستان واریز شده تا در نهایت به حساب مالک واریز شود.

ابوترابی در تشریح فواید این طرح اظهار داشت: طرح مذکور سبب می‌شود خانه‌های خالی به بازار اجاره ارائه شود تا سبب ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با تاکید بر اینکه حدود 2 میلیون و 600 هزار مسکن خالی در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 3 برابر میانگین آمار جهانی، منازل مسکونی خالی داریم که امیدواریم با این طرح بتوان آنها را به بازار اجاره عرضه کنیم تا قیمت‌ بالای اجاره خانه که باعث فشار سنگین بر اقشار آسیب پذیر جامعه می‌شود، کاهش یابد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1397 ، کدخبر: 1823225، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین