پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۳۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی در توئیتر به انتقاد ترامپ و وزیر خارجه اش درباره دیدار با وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.
شعار سال: وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی در توئیتر به انتقاد ترامپ و وزیر خارجه اش درباره دیدار با وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.
"جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا اندکی پس از مصاحبه "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارش با ظریف و همچنین پس از توئیت‌های "دونالد ترامپ" علیه وی طی پیامی در توئیتر نوشت: آقای رئیس جمهور، شما باید بیشتر نگران دیدار "پائول مانافورت" با "رابرت مولر" باشید تا دیدار من با وزیر امور خارجه ایران.

اشاره کری به پائول مانافورت رئیس سابق کمپین انتخابات وی بود که روز جمعه با دیدارش با رابرت مولر، بازپرس فدرال درباره بررسی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ موافقت کرده است.

سخنگوی کری درباره اظهارات پامپئو هیچگونه پاسخی نداد.

ساعتی پیش "مایک پامپئو" با انتقاد از "جان کری" به دلیل دیدار با وزیر خارجه ایران، این اقدام را بی سابقه توصیف کرد.

وی که در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه صحبت می‌کرد، گفت: اقدامی که کری انجام داد بی سابقه بوده است. وزیر خارجه سابق آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان تعامل کرده و به وی می‌گوید که صبر کند تا این دولت برود. شما نمی‌توانید مورد مشابهی را در تاریخ آمریکا پیدا کنید و وی نمی‌بایست این نوع رفتاری را انجام میداد.

پامپئو در ادامه این گفتگو تاکید کرد: این فراتر از یک اقدام نامناسب است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا دیدار کری با ظریف غیرقانونی بوده است، گفت: وی باید تصمیمات قانونی را به دیگران واگذار کند و وی به صورت فعال و به عنوان وزیر خارجه سابق سیاست آمریکا را تضعیف کرد.

چند روز پیش جان کری در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که طی ماه‌های اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف دیدار کرده است.

کری گفت: در نروژ، مونیخ و دیگر نشست‌های بین المللی با وزیر امور خارجه ایران ملاقات داشته، در این دیدار‌ها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده، و تلاش کرده است تا به ظریف برای حفظ توافق هسته‌ای با کشور‌های اروپایی کمک کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه به دیدار «جان کری» با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «جان کری دیدار‌هایی غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته که این تنها می‌تواند کار فوق‌العاده ما را تضعیف کرده و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آن‌ها گفته تا پایان دولت ترامپ صبر کنند. آیا فعالیتش را طبق «قانون ثبت عاملان خارجی» ثبت کرده است؟»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فردا، تاریخ انتشار: 24 شهریور 1397، کدخبر: 871172 ، www.fardanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
داخل امریکا سیاستمداراشون خودشون باهم همفکر نیسن ودرگیرن با این اوضاع فک کنم زیاد دوام نمیارن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
واقعا خوب گفت. دیدارهایی که تاثیری در روابط کلی و تحریمها نداره چه اهمیتی داره؟
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
وقتی به نتیجه ای نمیرسن مذاکره و دیدار چه فایده داره
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین