پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
این روز‌ها شرایط اقتصادی کشور به سمتی حرکت کرده که برخی از سودجویان و دلالان با استفاده از رانت اطلاعاتی و زد و بند، سود‌های کلانی به جیب زدند.

شعار سال: کیانوش رضایی؛ این روز‌ها شرایط اقتصادی کشور به سمتی حرکت کرده که برخی از سودجویان و دلالان با استفاده از رانت اطلاعاتی و زد و بند، سود‌های کلانی به جیب زدند و با ورود قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی شاهد آن هستیم که اخبار مختلفی از دستگیری و افشای فساد‌های مالی افراد مختلف از جای جای ایران به گوش می رسد که برخورد قاطع با این موضوع را باید به فال نیک گرفت؛ چراکه بازداشت مفسدان اقتصادی جلب اعتماد بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

این بار فساد مالی شهرداری همدان از چشم قوه قضائیه دور نمانده و چند هفته‌ای است که اخبار متفاوتی از بازداشت تعدادی از کارمندان شهرداری همدان به جرم جعل اسناد، جعل امضای مسئولان برای صدور پروانه و سوء استفاده از مقام و موقعیت، به گوش می رسد.

با توجه به اینکه بیشتر بازداشت شدگان مربوط به یکی از نواحی چهارگانه شهرداری همدان هستند؛ اما هنوز پرونده بازداشت شدگان قطعی نشده؛ بنابراین اظهار نظر در مورد جزئیات تخلفات منوط به تکمیل پرونده آنهاست.

بر اساس اخبار منتشره در فضای مجازی سه تن از بازنشستگان شهرداری همدان با همکاری ۲ تن از کارمندان فعال در واحد درآمد این مجموعه که اقدام به دستکاری و جعل اسناد می‌کردند، پیشتر بازداشت شدند که به صورت تیمی در زمینه جعل و دستکاری اسناد شهرداری دست داشتند.

اگر باب بازرسی از سایر مناطق شهرداری گشوده شود، قطعا مواردی برای برخورد قضایی وجود خواهد داشت

جعفر ورزنده، جانشین قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن همدان و مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در این خصوص می گوید: در جلسه‌ای که سال گذشته تحت عنوان شفافیت قرارداد‌ها و املاک شهرداری با اعضای شورای شهر همدان برگزار کردیم، با شفافیت این موضوع موافقت نشد و ما در جلسه‌ای که با شهردار داشتیم، این موضوع را مطالبه کردیم.

ورزنده با بیان اینکه ما از طریق دوستانی که در شهرداری داریم، کم و بیش از اتفاقاتی که در شهرداری در حال شکل گیری بود آگاهی داشتیم، می افزاید: از آنجایی که همکاری و اقدامی از سوی شهرداری ندیدیم؛ بنابراین خواسته‌های ما در حد یک مطالبه گری بود و به مرحله اجرا نمی رسید.

جانشین قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن همدان ادامه می دهد: خوشبختانه با روندی که در شهرداری در خصوص افشای پرونده‌های فساد مالی اتفاق افتاده و بیشترین درگیری در شهرداری منطقه ۳ است، هفته گذشته نیز مجددا تعدادی از افراد بازداشت شدند.

وی می گوید: اگر این باب گشوده شود و بازرسی از سایر مناطق شهرداری صورت گیرد، قطعا موارد برای برخورد قضایی وجود خواهد داشت.

صوفی:گروهی خارج از شهرداری همدان جعل سند میکردند/ ورزنده:شورای شهر با شفافیت قراردادها و املاک شهرداری موافق نیست

مزایده‌های شهرداری شفاف سازی نمی‌شود

ورزنده با اشاره به اینکه وجود فساد‌ها به این دلیل است که املاک شهرداری مشخص نیست، ادامه می دهد: نامشخص بودن املاک شهرداری به اینگونه است که اگر یک نهاد فرهنگی برای دریافت زمین و ساخت مجموعه فرهنگی به شهرداری مراجعه کند، جواب شهرداری این خواهد بود که خودتان بگردید و زمینی از اراضی شهرداری پیدا کنید تا به شما اختصاص دهیم و خود شهرداری همدان هیچ اشرافیتی نسبت به دارایی هایش ندارد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان می گوید: یکی دیگر از ایرادات وارده این است که مزایده‌های شهرداری شفاف سازی نمی‌شود و اصلا برای عموم مشخص نیست که این مزایده‌ها به چه صورت و با چه تشریفاتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بسیار نامحسوس کار می کند و اجازه رسانه‌ای شدن اتفاقات داخل شهرداری را نمی‌دهد، می افزاید: یکی از اعضای شورای شهر سابق در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تعدادی از زمین‌های شهرداری منطقه یک بلاتکلیف مانده است.

ورزنده می گوید: حتی در مورد همایش انتخاب شهروند نمونه که چندی پیش اتفاق افتاد از شورای شهر و شهردار همدان مطالبه کردیم که روند انتخاب شهروندان نمونه چگونه برگزار شده که استاندار غیربومی همدان با دارا بودن ۶ ماه محکومیت کیفری چرا باید به عنوان شهروند نمونه همدان انتخاب شود که مطالبه ما بی پاسخ ماند.

جانشین قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن همدان ادامه می دهد: رییس شورای شهر همدان برای دیدن مسابقات جام جهانی به روسیه می‌رود؛ اما زمانی که از وی برای بازدید از مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر دعوت می‌کنیم، در پایین شهر حضور نمی‌یابد.

عباس صوفی، شهردار همدان نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می گوید: بحث فساد مالی در شهرداری مطرح نیست و در اصل گروهی در خارج از شهرداری جعل سند می کردند که حقوق شهرداری را ضایع کرده بودند و با حمایت حراست شهرداری و دستگاه قضا شناسایی شدند.

صوفی در خصوص پلمپ بودن تعدادی از نواحی شهرداری می افزاید: باید پرونده‌ها و اسنادی که جعل شده و به دست مردم داده بودند بررسی شود و پلمپی در کار نیست؛ بلکه تحت نظارت به کار خود ادامه می‌دهند.

صوفی:گروهی خارج از شهرداری همدان جعل سند میکردند/ ورزنده:شورای شهر با شفافیت قراردادها و املاک شهرداری موافق نیست

شهردار همدان با بیان اینکه این جریان در بیرون از شهرداری فعالیت داشته و رابطانی در داخل شهرداری داشته‌اند، می گوید: برای احقاق حق بیت المال تا به نتیجه رسیدن این پرونده پیگیر مطالبات مردم و شهرداری هستیم.

وی در پایان از راه‌اندازی موزه شهرداری خبر داد و اضافه کرد: مکان و شرح جزئیات این طرح در حال بررسی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 22شهریور 97، کدمطلب: 709940، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین