پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
روحانی: تهدید آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تهدیدی پوچ است و قابل اجرا نیست.
شعارسال: حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی" ان‌بی‌سی" وجود هر گونه برنامه برای دیدار با همتای آمریکایی خود را رد کرد.

روحانی در مصاحبه اختصاصی با برنامه شبانه "لستر هالت" مجری "ان‌بی‌سی نیوز" با اشاره به اقدامات دولت ترامپ در اعمال تحریم و علیه تهدید ایران، شرایط کنونی را مناسب برای مذاکره بین دو کشور ندانست.

او گفت:" به طور طبیعی اگر کسی مشتاق دیدار و برقراری دیالوگ و پیشرفت در روابط باشد، این فرد از ابزار تحریم و تهدید استفاده نمی‌کند و همه قدرتش را علیه یک دولت و ملت دیگر بسیج نمی‌کند؛ این کار بدان معنی است که اراده لازم برای حل مسائل برجسته وجود ندارد."

روحانی درباره تعمیم دادن الگوی نحوه تعامل آمریکا با کره شمالی به ایران نیز گفت:" الگوی کره شمالی نمی‌تواند یک الگوی صحیح باشد، زیرا با موضوع ایران کاملا متفاوت است. اما قطعا مدل‌های مختلف دیگری وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد."

روحانی با تاکید بر اینکه آمریکا ابتدا باید اشتباه خود را در زمینه خروج از برجام تصحیح و جبران مافات کند گفت: این پل (برجام) باید بازسازی شود."

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکاست، تهدید آمریکا مبنی بر صفر به رساندن صادرات نفتی ایران را یک تهدید پوچ و توخالی خواند و افزود:" ایالات متحده آمریکا قادر نیست صادرات نفت ما را به صفر برساند. این تهدیدی پوچ و بی‌اعتبار است. شاید این تهدید فشارهایی را بر ما تحمیل کند اما به طور قطع آمریکا به هدف خود نخواهد رسید."

روحانی درباره حضور یا خروج ایران از برجام نیز گفت: ایران علی‌رغم خروج یکجانبه آمریکا در این توافق بین‌المللی می‌ماند مادامی که دیگر امضا‌کنندگان این توافق بر تعهدات خود پای‌بند بوده و بتوانند درهای تجارت و مراودات اقتصادی با ایران را باز نگه دارند.

او افزود: مادامی که منافع ما در برجام تامین شود در آن می‌مانیم چون توافق یک‌طرفه بی‌معناست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 2 مهر 1397 ، کدخبر: 632926 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
تا چند وقت بعد از انقلاب شعار مرگ بر شوروی می دادیم کشوری که تاریخ ثابت کرده قابل اعتماد نبودند . آمریکا هم قابل اعتماد نیست اما وقتی انسان در یک مجتمع بنام جهان زندگی می کند بهتر است با همسایگان دور و نزدیک تعامل داشته بجای دشمنی ، از دشمنی ها فقط کاسبان تحریم مانند زمان جنگ سود کلان می برند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
امیدواریم ک همینطور میگن باشه :/م.ق75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
این دوستمون یا نمیدونه اوضاع ایران الان تو جهان چطوره یا اینکه از ماجرای برجام بی خبری محض داره! کدوم کاسبان تحریم؟ کشور با همین شعار های امثال شما بر باد رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
برادر من تو یا خوابی یا خودتو به موش مردگی زدی بسه دیگه اینقدر شعار میدین برین همتون کشور رو ول کنین بلکه ی نفس راحت بکشیم
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
امریکا خودشم میدونه که این کارش عملی نمیشه نفت ایران نمیتونه به صفر برسونه حتما با پاسخ قاطع ایران مواجه میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین