پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به سه عامل هلاکت انسان بر اساس حدیثی از رسول خدا (ص) اشاره کرد.

شعارسال: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در فرهنگ قرآن و عترت (ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته و اصلاً از پایه‌های اصلی سعادت بشریت است، مسأله تزکیه، تهذیب نفس و دوری از رذائل اخلاقی است، رذائلی مانند بخل، پیروی از هوای نفس، خود برتربینی، حسادت و ... . در اهمیت پرهیز از پیروی هوای نفس همین بس که امیر مومنان حضرت علی (ع) بزرگ‌ترین جهاد را جهاد با نفس و راه دستیابی به سعادت را نیز مبارزه با نفس و خواسته‌های آن دانسته‌اند «اِعلَموا أنَّ الجِهادَ الأَکبَرَ جِهادُ النَّفسِ، فَاشتَغِلوا بِجِهادِ أنفُسِکُم تَسعَدوا». (غرر الحکم: ح 11005). آن حضرت در بیانی دیگر می‌فرماید: کسی که در راه فرمانبرداری از خدا و دوری از نافرمانی او با نفس خویش مبارزه کند، نزد خدای سبحان منزلت شهید را دارد: «إنَّ المُجاهِدَ نَفسَهُ على طاعةِ اللّهِ و عَن مَعاصیهِ عندَ اللّهِ سبحانَهُ بمَنْزِلَةِ بَرٍّ شَهیدٍ» (غرر الحکم: ح 3546)

وقتی روایات اهل بیت (ع) را مورد بررسی قرار می‌دهیم، راهکارهایی هم برای مبارزه با هوای نفس بیان شده است، به عنوان مثال، یاد اهل بیت (ع)، یاد مرگ، اشک بر مصائب اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع)، صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و ... .

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در بیانی به سه عامل هلاک کننده انسان در کلامی از پیامبر اکرم (ص) اشاره می‌کند که صوت آن را در ادامه می‌توانید بشنوید:



سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 مهر 97، کدمطلب: 1837621،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین