پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
استان کرمانشاه برای برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی در شهر تاریخی بیستون آماده است .ثریا شهبازی رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه با بیان این مطلب افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره اندیشیده شده و از مدت‌ها قبل تدارکات مناسب برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشنواره دیده شده است.

شعارسال: استان کرمانشاه برای برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی در شهر تاریخی بیستون آماده است.

ثریا شهبازی رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره اندیشیده شده و از مدت‌ها قبل تدارکات مناسب برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشنواره دیده شده است.

او ادامه داد: این جشنواره قرار است 29 مهر ماه سال‌جاری تا پنجم آبان در دیواره کوه بیستون برگزار شود.

رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در این جشنواره بیش از یکصد کوهنورد از 15 تا 20 کشور جهان و حدود 50 کوهنورد از کشورمان شرکت کرده و طی یک هفته با هم به رقابت بپردازند.


شهبازی ادامه داد: جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون امسال پس از یک دوره وقفه برگزار می‌شود و به‌طور قطع از کیفیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

او افزود: این جشنواره قرار است با همکاری سازمان کوهنوردی فرانسه، فدراسیون کوهنوردی ایران، اداره کل ورزش و جوانان و هیأت کوهنوردی کرمانشاه برگزار شود.

رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه گفت: دیواره سنگنوردی بیستون پنجمین دیواره بلند جهان و بلندترین دیواره کشور است که یک‌هزار و 200 متر ارتفاع دارد و تاکنون بیش از 100 مسیر آن بازگشایی شده است.

شهبازی ادامه داد: دوره‌های اول تا سوم جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون به ترتیب در سال‌های 89، 91 و 93 برگزار شده است.

او افزود: در آخرین دوره این رقابت‌ها، 179 سنگ‌نورد داخلی و خارجی از کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، اسلونی، سوئیس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک حضور داشتند.

شهبازی گفت: در محوطه تاریخی بیستون که در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که مهم‌ترین آن کتیبه و سنگ نگاره‌های داریوس هخامنشی است که به ثبت جهانی رسیده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 6 مهر 97، کدمطلب: 757984،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین