پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
دونالد ترامپ و حسن روحانی، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند، در این سخنرانی ها، تنش میان دو کشور به اوج رسید و دو طرف بخشی از سخنرانی خود را به حمله به طرف مقابل اختصاص دادند.
شعار سال : حسن روحانی، چهاردهمین سخنران روز اول اجلاس بود. او هم بخش قابل توجهی از سخنانش را به سیاست‌های آمریکا علیه ایران و توافق هسته‌ای اختصاص داد. او گفت آمریکا قصد دارد نهادهای بین‌المللی را نادیده بگیرد و "فکر می‌کند چون زور دارد حق هم دارد."
سخنرانی آقای روحانی ‎در مجمع عمومی سازمان ملل دقیق، منسجم و به معنای واقعی کلمه، دیپلماتیک بود و در مقایسه با سخنان ‎ترامپ هم برتر، فاخر و تأثیرگذار بود. از سفر که برگردد بخش‌هایی از همین سخنرانی را باید به او یادآوری کرد تا در داخل هم به آن عمل کند؛ به ویژه بخش مربوط به وفای به عهد و مشورت با نخبگان!
متن کامل سخنرانی رئیس‌جمهور حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

بسم الله الرحمن الرحیم «الحمدلله رب العالمین و الصلوة والسلام علی رسول الله و آله و صحبه» 
خانم رئیس،
انتخاب شما را به ریاست هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تبریک می‌گویم.
امروز در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که جهان، از خودسری و بی‌توجهی برخی از دولت‌ها به ارزش‌ها و نهادهای بین‌المللی در رنج است. پیام حضور ما در اینجا، آن است که ایجاد منافع و امنیتِ جهان با کمترین هزینه، در سایۀ هماهنگی و همکاری کشورها امکان‌پذیر است. اما متأسفانه در جهان امروز شاهد حاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزمِ افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی هاست و با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.

رئيس جمهور در سازمان ملل:
بايد اين خيال پردازي را کنار گذاشت که مي توان با سلب امنيت از ديگران براي خود امنيت ساخت

تعداد بازدید : 4


ما با رژیم بعث ،می جنگیدیم قبل از اینکه به کویت حمله کنند
ما با طالبان می جنگیدیم قبل از انکه به امریکا حمله کنند
ما با داعش می جنگیدیم قبا از انکه به لندن  و پاریس و بروکسل حمله کنند


مقایسه تعداد حاضرین در جلسه سازمان ملل موقع سخنرانی ترامپ و روحانی



از حواشی جالب توجه در اجلاس امسال سازمان ملل متحد، خنده حضار به ترامپ بود، زمانیکه در آغاز سخنرانی خود گفت "دولت من بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا موفقیت داشته" .
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که به عنوان کشور میزبان سازمان ملل متحد، جزو اولین سخنرانان بود، مقام‌های ایران را خطاب قرار داد و گفت: "رهبران ایران منابع مردمی را غارت کرده‌اند تا به جیب خود بریزند و در منطقه جنگ به راه بیندازند." او همچنین به تندی از اقدامات ایران در منطقه انتقاد کرد و به تحریم‌های پیش رو و آینده علیه ایران اشاره کرد.

«رییس جمهوری نمی‌خواهیم که مایه خنده همه جهان باشد»
بعداز خنده مقامات حاضر درنشست سازمان ملل،کاربران شبکه‌های اجتماعی توییت4سال پیش ترامپ رابازنشر کردند که درانتقاد از اوباما گفته بود.رییس جمهوری نمی خواهیم که مایه خنده جهان باشد.


ترامپ: روحانی دوست داشتنی است!
ترامپ پیش سخنرانی روحانی در توییتر خود نوشت: علی رغم درخواست ها، قصد ندارم با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کنم.شاید در آینده(دیدار کنیم). مطمئن هستم او یک مرد کاملا دوست داشتنی است!


انتقادهای زیادی هم به برخورد دوگانه رئیس جمهور آمریکا وجود داشت، در همین رابطه شبکه خبری سی‌ان‌ان عنوان کرد که، اگر روحانی دوست داشتنی است پس چرا او را مستبد خواند؟ 



اختصاصی از پایگاه تحلیلی خبری سایت شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین