پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴
آیت‌الله نوری‌همدانی، با بیان این‌که «روحیه شهادت طلبی باید در طلاب افزایش پیدا کرده و زنده بماند» گفت: برای این مهم باید برنامه‌ریزی شود.

شعارسال: منطقه قم، این مرجع تقلید جمعه شب در مراسم رونمایی از بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی، افزود: باید همیشه به یاد شهدا باشیم و راه شهدا باید استمرار پیدا کند که راه شهادت راه کربلا و ائمه طاهرین (ع) است.

وی تصریح کرد: چاپ کتاب و نشر خاطرات و سبک زندگی شهدا کاری مهم و لازم است و وصیت نامه‌های شهدا نیز از نکاتی بسیار کامل و آموزنده برخوردار است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که «در وصیت نامه‌های شهدا تأکید شده که صفوف نماز جمعه و جماعت نباید خالی بماند» اظهارکرد: از این وصایا معلوم می‌شود که شهدا پرورش یافته مراکز دینی همانند مساجد بودند؛ بنابراین این مراکز باید گرم و پر رونق باشد که شهید پرور است.

وی ادامه داد: علما نیز حضور مؤثری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند که خدمات آن‌ها باید بیان شود، باید موزه‌ها و مراکزی برای معرفی آثار و زندگانی شهدا وجود داشته باشد تا جامعه به خوبی با سبک زندگی آن‌ها آشنا شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «روحیه شهادت طلبی باید در طلاب افزایش پیدا کرده و زنده بماند» گفت: برای این مهم باید برنامه ریزی شود، حضرت امام (ره) فرمودند آفرین بر کسانی که از فیضیه گذشته و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند که رساله علمی و عملی خود را با مرکب خون نوشتند.

وی با اشاره به آثار زنده ماندن روحیه شهادت طلبی در جامعه، تأکید کرد که فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت باید در جامعه و بین مردم زنده بماند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاريخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395، کد خبر: 95021105978، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین