پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به ادعاهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، گفت: توافق هسته‌ای با ایران برپایه بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی بود.کری با اشاره به انتقادات و حملات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه خودش به خاطر دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، گفت با اینکه پاسخ دادن به اتهامات ترامپ را «اتلاف وقت» می‌داند اما نمی‌تواند این کار را انجام ندهد.

شعار سال«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که زندگی سیاسی خود را پایان یافته نمی‌داند و هنوز برای حضور در این بازی تلاش می‌کند.

کری در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» گفت: «من کار خودم را پایان یافته نمی‌دانم. (همچنین) تلاش برای پست دولتی را رد نمی‌کنم. اما فعلا روی جمع‌آوری رأی تمرکز می‌کنم».

وی در ادامه با دفاع از توافق هسته‌ای ایران به عنوان دستاور دولت پیشین آمریکا، تاکید کرد که این توافق نه با «اعتماد کورکورانه» بلکه بر پایه «بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی» حاصل شده است.

کری با اشاره به انتقادات و حملات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه خودش به خاطر دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، گفت با اینکه پاسخ دادن به اتهامات ترامپ را «اتلاف وقت» می‌داند اما نمی‌تواند این کار را انجام ندهد.

«جان کری» که یکی از معماران توافق هسته‌ای برجام است ماه گذشته در مصاحبه‌ای با «رادیو سالم»گفته بود در ماه‌های گذشته در چند رویداد بین‌المللی سه تا چهار بار با محمد جواد ظریف دیدار کرده است.

او درباره محور موضوعاتی که با آنها درباره ظریف گفت‌وگو کرده است گفت: «من با ظریف بسیار رک صحبت کردم. به او گفتم ببین شما باید این را بدانید که دنیا کارهایی که با موشک‌ها انجام می‌دهید و اقداماتتان با حزب‌الله و اقداماتتان در یمن را تمجید نمی‌کند. شما دارید از منازعه‌ای ادامه‌دار حمایت می‌کنید

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری قدس آنلاین تاریخ انتشار 12مهر 97، کدمطلب: 622892، www.qudsonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین