پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
رییس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی از کاهش 70 درصدی تولید شیرآلات در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: کاهش قیمت کالاها در وضعیت فعلی کاذب است.
شعار سال: محمد فرزاد با بیان این‌که صنعت از ابتدای سال جاری شروع به افت فروش کرد، گفت: رکودی که در کالاهای مختلف فراگیر شده بود به بخش شیرآلات هم رسید و با توجه به این‌که شیرآلات با صنایعی مثل صنعت ساختمان نسبت مستقیم دارد، مشکلاتی برای تولید‌کنندگان این صنعت ایجاد شد.

وی افزود: واحد‌هایی که از سال گذشته برای فروش و تامین نقدینگی خود مشکل داشتند در شش ماهه نخست سال جاری یا پرسنل خود را کم یا واحد خود را تعطیل کردند.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی با اشاره به برگزاری سمیناری برای ترسیم چشم‌انداز صنعت شیرآلات در شش ماهه دوم سال اظهار کرد: در این سمینار کارشناسان اقتصادی خبره دعوت شده بود و آنها نیز پیش‌بینی کردند تا پایان سال تغییر خاصی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نخواهد شد و حتی برای شش ماهه نخست سال آینده نیز زیاد خوش‌بین نبودند.

فرزاد با بیان این‌که پروسه تولید طولانی است، ادامه داد: زمانی که واحد‌های تولیدی با رکودی مثل امروز روبه‌رو می‌شوند، نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند به‌طوری که این سرگردانی متاسفانه در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها در پی توافق هسته‌ای 1+5 گفت: با توجه به این‌که زیرساخت‌های اقتصادی کشور تغییر نکرده است، درشرایط فعلی ارزان‌شدن کالا هیچ منطقی ندارد فقط ممکن است عده‌ای که به پول نیاز داشتند کالای خود را حراج کرده و زیر قیمت بفروشند که این کاهش قیمت کاذب است.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی با بیان این‌که دولت باید در این زمینه روشنفکری کند، اظهار کرد: متاسفانه کشور ما بعضا با تولید مشکل داشته، چرا که ما تولید‌محور نیستیم و تولید ثبات و امنیت اقتصادی می‌خواهد.

وی با اشاره به برخی مشکلات تولید در کشور ادامه داد: تعطیلی‌های بسیار زیاد، قوانین کار قدیمی که دیگر کاربردی برای کارفرما و کارگر ندارد و در نهایت هزینه‌های سربار تولید مثل مالیات بر ارزش افزوده که اصلا ربطی به صنعت ندارد و باید از مصرف‌کننده گرفته شود مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان ایجاد می‌کند.

فرزاد با بیان این‌که در شش ماهه نخست سال جاری حدود 70 درصد کاهش تولید شیرآلات داشتیم، گفت: در این شرایط صادرات ما نیز هر سال محدود می‌شود برای مثال ما با کشورهای عراق و سوریه مراودات خوبی داشتیم، اما با توجه به مشکلات امنیتی که در این کشورهاست، صادرات نیز کاهش پیدا می‌کند.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی با اشاره به کاهش 30 تا 40 صادرات شیرآلات در شش ماه گذشته تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم که در محصولات صادراتی کالاهایی به اسم ایرانی با کیفیت نامناسب به کشورها صادر نشود، اما متاسفانه با توجه به کنترل ضعیف مرزها کالاهایی از ایران خارج شد و به همین دلیل بازار را تحویل بازار ترکیه دادیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا ، تاریخ انتشار 24 مهر 1394،کد مطلب 94072415501 www.isna.ir

خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین