پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
مشاور ارشد پروژه جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) از اجرایی شدن طرح بین المللی جایکا در حوزه کارون بزرگ در 6 استان کشور خبر داد.این همکاری به منظور جلوگیری از فرسایش خاک با حفظ جنگل و پوشش گیاهی با مشارکت جوامع محلی در حوضه کارون ادامه می یابد.

شعارسال: مشاور ارشد پروژه جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) از اجرایی شدن طرح بین المللی جایکا در حوزه کارون بزرگ در 6 استان کشور خبر داد.

آتسوشی هیسامیچی افزود: اجرای طرح مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز کارون بزرگ در 6 استان لرستان، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان با محوریت چهارمحال و بختیاری از اواسط تابستان امسال آغاز شده است.

پیش از این طرح مدیریت جامع جایکا در 5 روستای بازفت شهرستان کوهرنگ با همکاری تیم ژاپنی و مشارکت مردم منطقه با هدف افزایش مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه های منابع ملی با موفقیت اجرا شد، که با توافق سازمان جنگل ها و مراتع ایران، تداوم این طرح در قالب طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون در 5 استان دیگر با محوریت چهارمحال و بختیاری به مدت 5 سال تعمیم داده شده است.

هیسامیچی افزود: در طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ حدود 9 کارشناس ژاپنی با کارشناسان منابع طبیعی استان های حوضه کارون به مدت 5 سال در حوضه آبخیزداری همکاری می کنند.

به گفته وی، این همکاری به منظور جلوگیری از فرسایش خاک با حفظ جنگل و پوشش گیاهی با مشارکت جوامع محلی در حوضه کارون ادامه می یابد.

وی گفت: در طرح موجود، جایکا در مناطقی در این حوضه که فرسایش خاک بالاست و یا پوشش گیاهی از بین رفته است، با حمایت جوامع محلی به احیا پوشش گیاهی می پردازند.

مشاور ارشد آژانس جایکا افزود: این طرح با همکای جوامع محلی، سازمان و ارگانهای مختلف در قالب طرح انسجام سازمانی و مشارکت مردمی اجرا می شود .

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه جایکا در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ از سال 90 گفت:این طرح در روستاهای دورک و تبرک سفلی، گزستان، مازه رشته، طارم و رباط کوه بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اجرا شد که جوامع محلی با راه اندازی صندوق های خرد در راستای اشتغال پایدار و حفظ منابع طبیعی فعالیت کردند.

مرحله نخست طرح بین المللی جایکا ژاین در بازفت

(Japan International Cooperation Agency) از سال 2010 در 5 روستای شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال وبختیاری با هدف احیا و حفظ مراتع و جنگل ها و با مشارکت مردمی و تیم سازمان ژاپنی جایکا به منظور اجرای طرح های مرتع داری، جنگل کاری، ایجاد مشاغل محلی نظیر زنبورداری و خیاطی برای زنان روستایی به مدت 6 سال اجرا شد.

جایکا به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه توسعه ای در جهان فعالیت می کند.

کارون یکی از بزرگترین رودخانه های ایران است که از کوههای چهارمحال و بختیاری سرچمشه می گیرد و رودخانه های کوچکتر به این رود در مسیر متصل می شوند و در نهایت این رودخانه به خلیج همیشه فارس وارد می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین،تاریخ انتشار : 25مهر 97، کدمطلب:813011 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
فرسایش خاک و قاچاق خاک همه به کشاورزی ما لطمه میزند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین