پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۵۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
وزیر دادگستری با اشاره به اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان با کشور افغانستان، گفت: حدود پنج هزار زندانی افغانستانی در ایران داریم همچنین ۲۲ زندانی از اتباع ایرانی در افغانستان هستند.

شعارسال: سیدعلیرضا آوایی در دیدار با عبدالبصیر انور، وزیر دادگستری افغانستان در محل وزارت دادگستری، افزود: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در زندان‌های ایران هستند و برای حل مشکل‌شان نیاز به همکاری‌های بیشتری وجود دارد. البته برخی خانواده‌های آنان متقاضی انتقال محکومان به افغانستان هستند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستانی به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان‌های کشور ما هستند.

آوایی یادآور شد: دو کشور مرزهای طولانی با یکدیگر دارند و اکنون ایران میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستان است که این افراد از خدمات بهداشتی و آموزشی قابل قبولی بهره‌مند هستند و جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد تا حضور این افراد جنبه قانونی پیدا کند تا بتوانند از حقوق قانونی بهتر بهره‌مند شوند.

آوایی خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان به دلیل سابقه فرهنگی، زبانی و مذهبی دارای وجوه مشترک بسیاری است و تمام زمینه‌ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد ولی نیاز به برنامه‌ریزی است.

وی افزود: حدود هزار نفر از اتباع افغانستانی در زندان‌های کرمان، اصفهان، مرکزی، فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستند و باید مسیر انتقال‌شان با روند طبیعی انجام شود.

آوایی گفت: جمهوری اسلامی ایران زمینه طولانی قانونگذاری در مجلس دارد و با توجه به تشابه مبانی در قانون‌گذاری دو کشور می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های چشمگیری داشته باشیم.

وزیر دادگستری بر همکاری ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با جرایم مواد مخدر و مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: هر دو کشور در این زمینه در معرض خطر قرار دارند و باید در این خصوص همکاری‌های لازم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین روابط تجاری بسیار گسترده‌ای بین دو کشور وجود دارد و گاهی با تجار برخوردهایی می‌شود که هرگز مدنظر دولت‌ها نیست و ممکن است مشکلاتی را برای تجار و کارآفرینان ایجاد کند و از دولت افغانستان می‌خواهیم تا کمک و مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 5آبان1397 ، کدخبر: 420286: www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
واقعا امار کمی نیست! من فکر نمیکردم ما این همه افغانی در زندان های خودمون داشته باشیم! این ها اکثرا بزهکاری کردن چون به طور غیر قانونی وارد مرز شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
1
س.ح75
موتد مخدر بزرگترین معضل هردو ملت شده بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین