پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۲۹ مهر امسال پس از حضور علی‌اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در میدان نقش جهان اصفهان تصویری منتشر شد که او با همراهان خود با ده‌ها خودرو به میدان نقش جهان وارد شدند. رییس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی گفت: فلک الافلاک را هم مثل نقش جهان بازتاب دهید، رسانه‌ها صدها بازدید از آثار تاریخی در شرایط دشوار را نادیده نگیرند، البته اشتباه اداره کل استان اصفهان قابل اغماض نیست.

شعار سال: ۲۹ مهر امسال پس از حضور علی‌اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در میدان نقش جهان اصفهان تصویری منتشر شد که او با همراهان خود با ده‌ها خودرو به میدان نقش جهان وارد شدند، اتفاقی که چند ماه پیش نیز با ورود خودروهای کلاسیک چند گردشگر به همراه هیئت اتومبیل‌های کلاسیک اصفهان به میدان نقش جهان حاشیه ساز شد و کدورت دوستداران میراث فرهنگی و سمن‌های مردمی را به همراه داشت.

توضیح میراث فرهنگی درباره ورود مونسان با خودرو به میدان نقش جهان اصفهان

البته در همان زمان الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آن اتفاق ابراز بی‌اطلاعی کرده، بر پیگیری آن تاکید کرده بود.

حال در متنی به امضای روح الله مهدی‌نژاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، درباره حاشیه‌ی اخیر توضیحاتی ارایه شده است.

در این متن آمده است: «مونسان مدیری است که به احترام میراث فرهنگی و میراث دوستان در آفتاب تند تابستانی مسیر شیب‌دار و طولانی مشرف به قلعه فلک الافلاک را پیاده رفت تا با بازدیدکنندگان همراهی و صحبت کند، لذا تردد چند متری با خودرو حامل وی در ورودی میدان نقش جهان اشتباهی از سوی عوامل اداره کل استان بوده است».

او با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در باره ورود خودرو حامل علی‌اصغر مونسان به میدان نقش جهان اظهار کرد: «تردد چند متری خودرو حامل دکتر مونسان در بدو ورود به میدان نقش جهان اشتباه اداره کل استان اصفهان بود که البته قابل توجیه و قابل اغماض نیست، لیکن همه می‌دانند که مونسان مدیری جهادی و مردمی است که تمایلی به پشت میز نشینی ندارد و از ابتدای کار در سازمان میراث فرهنگی، سفرهای بی شمار و دشوار کاری با خودرو داشته و برنامه های فشرده در مسیرهای صعب العبور و پیاده‌روی‌های طولانی برای بازدید از وضعیت آثار تاریخی از برنامه‌های مستمر او بوده است».

توضیح میراث فرهنگی درباره ورود مونسان با خودرو به میدان نقش جهان اصفهان

وی افزود: «در سفرها معاون رییس جمهوری موردی داشته‌ایم که بلافاصله پس از سفر استان خراسان و به فاصله چند ساعت او برای رفع مشکل افتتاح یک پروژه گردشگری شبانه حرکت کرده و صدها کیلومتر سفر زمینی داشته است تا به موقع به خوانسار برسد و در رایزنی حضوری با مسوولان استانی و محلی مشکل را حل کند».

او تاکید کرد: «نمونه‌هایی از این دست که او در یک هفته چند سفر متوالی به چند استان و بعضا در یک روز بدون استراحت بیش از 1000 کیلوتر تردد زمینی به چندین شهر و روستا داشته، بسیار است و ای کاش همان‌گونه که این اقدام اشتباه اداره کل استان از سوی برخی بزرگ‌نمایی می‌شود، تصاویر صدها بازدید در شرایط سخت و دشوار طبیعی نیز در رسانه ها و فضای مجازی انعکاس می‌یافت».

مهدی‌نژاد افزود: «با این وصف، رعایت قوانین و ضوابط بازدیدها در هر سفر برعهده ادارات کل استانی است و به همین دلیل به اداره کل استان اصفهان تذکرات لازم داده شد تا جلوی چنین اشتباهاتی در سفرهای بعدی گرفته شود».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار 7 آبان 97، کد مطلب: 637855، www.asriran.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین