پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
از زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور شده، این نخستین انتخابات فراگیر در آمریکا است. به همین دلیل، این انتخابات به عنوان فرصتی برای شناخت دیدگاه مردم آمریکا درباره رئیس‌جمهورشان قلمداد شده است.در حالی که ترامپ تا سال ۲۰۲۰ در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما با تمام وجود از برخی نامزد‌های انتخابات گنگره حمایت کرده است. همین حمایت نیرومند ترامپ از نامزد‌های عموما جمهوریخواه در برابر رقبای دمکرات انتخابات پیش رو را به رفراندومی درباره عملکرد ترامپ تبدیل کرده است. ترامپ رسما در این انتخابات در لیست نامزد‌ها قرار ندارد، اما ناظران به دقت انتخابات میان‌دوره‌ای را رصد می‌کنند تا ببیند که رأی‌دهندگان چگونه به یک رئیس‌جمهور غیرمعمول و دوقطبی‌ساز واکنش نشان می‌دهند.

شعار سال: تقریبا یک هفته دیگر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در بحبوحه شکاف‌های داخلی این کشور برگزار می‌شود. بسیاری معتقدند این انتخابات رفراندومی درباره عملکرد رئیس‌جمهور متفاوت آمریکا خواهد بود. به گزارش فرارو، روز ششم نوامبر مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به مراکز رأی‌گیری مراجعه می‌کنند.

 در حالی که ترامپ تا سال ۲۰۲۰ در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما با تمام وجود از برخی نامزد‌های انتخابات گنگره حمایت کرده است. همین حمایت نیرومند ترامپ از نامزد‌های عموما جمهوریخواه در برابر رقبای دمکرات انتخابات پیش رو را به رفراندومی درباره عملکرد ترامپ تبدیل کرده است. ترامپ رسما در این انتخابات در لیست نامزد‌ها قرار ندارد، اما ناظران به دقت انتخابات میان‌دوره‌ای را رصد می‌کنند تا ببیند که رأی‌دهندگان چگونه به یک رئیس‌جمهور غیرمعمول و دوقطبی‌ساز واکنش نشان می‌دهند. تقریبا میان رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی درباره اینکه این انتخابات رفراندومی درباره ترامپ هست، اتفاق نظر وجود دارد. جان بری، سفیر سابق آمریکا در استرالیا، به روزنامه سیدنی‌مورنینگ‌هرالد گفت: " (نام) رئیس‌جمهور روی برگه رأی وجود ندارد، اما انتخابات میان‌دوره‌ای مانند یک رفراندوم درباره رئیس‌جمهور شده است. رأی‌دهندگان فرصتی دارند تا یک پیام به کاخ سفید ارسال کنند". ترامپ کاملا با این ارزیابی موافق است. 

از همان روز‌هایی که ترامپ به تازگی جهان تجارت را رها کرده و وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ شده بود، دیدگاه‌های او درباره مسائل داخلی آمریکا و سیاست خارجی آن مناقشه‌برانگیز بوده و شکاف‌های قابل توجهی در جامعه این کشور بوجود آورده است. او تقریبا تمام میراث سلفش، باراک اوباما، را از بین برده و سیاست‌های ملی‌گرایانه جنجال‌برانگیزی در داخل و خارج آمریکا پیگیری کرده است. اکنون در انتخابات پیش رو می‌توان دیدگاه مردم آمریکا را درباره اکثر سیاست‌های ترامپ، از جنگ‌های تجاری گرفته تا جدیدترین سیاست مناقشه‌برانگیز کاخ سفید در خصوص لغو حق دریافت شهروندی برای متولدین آمریکا، فهیمد. خود ترامپ هم این مسئله را متوجه شده و علنا گفته انتخابات چند روز آینده رفراندومی درباره عملکردش خواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا در میسیسیپی گفت: " (نام) من روی برگه رأی نیست. اما (نام) من روی برگه رأی هست. زیرا این (انتخابات) رفراندومی درباره من هم هست. من از شما می‌خواهم رأی بدهید. فرض کنید من روی برگه رأی هستم". او مضمون این سخنان را در جا‌های دیگر تکرار کرده است. ترامپ در تمجع انتخاباتی پاتریک مورسی، نامزد جمهوریخواه ایالت ویرجینیای غربی برای مجلس سنا، گفت: "رأی به مورسی، رأی به من هست".

 پسر ترامپ، دونالد ترامپ جونیور هم اظهارات مشابهی بیان کرده است. او هشدار داده که رأی‌دهندگان ممکن است حتی نماینده‌شان در کنگره را نشناسند، اما آن‌ها می‌دانند که نام ترامپ روی برگه رأی وجود دارد. پسر ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در تگزاس گفت: "واقعیت از نظر آنان این است که ترامپ در سال ۲۰۱۸ روی برگه رأی وجود دارد". اگر چه تاکنون نظرسنجی‌های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد محبوبیت ترامپ در میان آمریکایی‌ها چندان بالا نیست، اما در انتخابات آینده می‌توان به طور واضح مقدار محبوبیت ترامپ و سیاست‌هایش را سنجید. چرا که ترامپ با قدرت از چندین نامزد جمهوریخواه حمایت کرده است. پیروز شدن یا شکست خوردن نامزد‌های مورد حمایت ترامپ، می‌تواند مقدار نفوذ او در میان آمریکایی‌ها را نشان دهد. از زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور شده، این نخستین انتخابات فراگیر در آمریکا است. به همین دلیل، این انتخابات به عنوان فرصتی برای شناخت دیدگاه مردم آمریکا درباره رئیس‌جمهورشان قلمداد شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو تاریخ انتشار 11 آبان 97، کدمطلب: 378958، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین