پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
رئیس جامعه تورگردانان ایران می گوید: ارائه نکردن خدمات به زبان و ذائقه چینی ها در هتل های ایران باعث شده که گردشگران چینی به جای اقامت در هتل، خانه های ارزان اجاره کنند. چون اکثر هتل ها زبان چینی سرویس نمی دهند.

شعار سال: ابراهیم پورفرج گفت: به عنوان کسی که بازار گردشگری چین را راه اندازی کرده معتقدم، دلیل کاهش گردشگران چینی بعد از دوره فزونی، به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه به خواست و ذائقه چینی ها در ارائه خدمات به خصوص به زبان آنها از فرودگاه تا هتل است.
وی افزود: به دلایل متعدد از بهار امسال شاهد کاهش محسوس گردشگران چینی هستیم از جمله اینکه تعداد رستوران ها با غذای چینی در ایران کافی نیست؛ آنها عادات غذایی خود را دارند به طور نمونه قبل از صبحانه باید آب گرم بخورند.
پورفرج تصریح کرد: اگر میهمان نوازی از چینی ها را با آشنایی به فرهنگ و مطابق خواست آنها تقویت کنیم، ما می توانیم با یک برنامه ریزی میان مدت تعداد گردشگران چینی در کشورمان را به 10 میلیون نفر برسانیم درحالیکه هم اکنون مجموع گردشگران خارجی در ایران حدود پنج میلیون نفر در سال است.
او در پاسخ به این پرسش که چرا ضعف فرودگاههای ما با نداشتن حتی یک تابلو راهنما برای گردشگران چینی که عموما زبان انگلیسی هم نمی دانند با ضعف کمبود یا نبود تورگردانان و راهنمایان تور آشنا به زبان چینی تشدید شده است، پاسخ داد: دانشجوهای چینی که در ایران ادبیات فارسی می خوانند برای راهنمای تورشدن مورد هدف ما نیستند.
وی دلیل این مساله را شناخت اندک آنها از فرهنگ ایران دانست و افزود: آنها مثل یک فارسی زبان ایران را نمی شناسند بنابر این اولویت ما تورلیدر (راهنمای گردشگران) ایرانی برای چینی هاست.
پورفرج یادآور شد: ما هم اکنون دانشجوهایی داریم که در حال تحصیل و آموختن زبان چینی هستند و با به ثمر نشستن برنامه ها و ورود آنها به صنعت گردشگری ایران، به بازار گردشگران چینی در آینده امیدوارم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 10 آبان 97، کد مطلب: 83085082:www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
س.ح75
خوب زبان انگلیسی زبان بین المللی هست دیگه نمیشه برای تمام ملیت ها یک مترجم تو هتل گذاشت که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین