پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
نگاه گردشگران خارجی به ایران، خلاف آن چیزی است که قبل از سفر به ایران تصور می‌کردند.گردشگران خارجی که از ایران بازدید می‌کنند، علاوه بر ثروت‌های باستان‎شناسی و سایت‌های تاریخی، همیشه در مورد مهمان‌نوازی مردم، بودن چهار فصل در ایران، لباس‌ها و غذاهای سنتی ایرانی صحبت می‌کنند. آنها همچنین می‌گویند که ایران کاملا متفاوت از اخباری است که در رسانه‌های خارجی در موردش گفته می‌شود.

شعارسال:محققان عنوان کردند: نگاه گردشگران خارجی به ایران، خلاف آن چیزی است که قبل از سفر به ایران تصور می‌کردند.

گردشگران خارجی که از ایران بازدید می‌کنند، علاوه بر ثروت‌های باستانشناسی و سایت‌های تاریخی، همیشه در مورد مهمان‌نوازی مردم، بودن چهار فصل در ایران، لباس‌ها و غذاهای سنتی ایرانی صحبت می‌کنند. آنها همچنین می‌گویند که ایران کاملا متفاوت از اخباری است که در رسانه‌های خارجی در موردش گفته می‌شود.

اگرچه ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای است که ناامن و بی‌ثبات شناخته شده است، اما به عنوان مقصد توریستی ایمن شناخته می‌شود.

باستان‌شناسان اظهار می‌کنند که ایران سایت‌ها و فضاهای معماری تاریخی بسیاری دارد که 23 مورد از آنها ثبت میراث جهانی یونسکو شده است.

به منظور بهبود در بخش گردشگری باید هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و سایر خدمات گردشگران مطابق با استانداردهای مورد نظر باشند.

تقویت در تجدید ساختار شهری و اصلاحات در بخش انرژی و سرمایه‌گذاری در این بخش از مهمترین موضوعات است.

البته محققان اظهار کردند: از آنجا که صنعت گردشگری در ایران هنوز جوان است، در بسیاری از نقاط کشور زیرساخت‌های حمل‌ونقل هنوز نیازمند بررسی است.

آمار گردشگرانی که از ایران تا پایان سال 2017 بازدید کرده‌اند در مقایسه با سال گذشته 50 درصد و در مقایسه با سال 2009، سه برابر افزایش داشته شده است

افزایش گردشگران، فرصت‌هایی را برای کارآفرینان محلی ایجاد کرده است.

محبوب‌ترین مقصدها برای گردشگران خارجی شهرهای اصفهان و شیراز، مشهد، تهران و تبریز هستند.

یک گزارش اقتصادی جهانی در اوایل سال جاری، ایران را به عنوان ارزانترین مقصد سفر در جهان مطرح کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری در جهان رتبه پانزدهم را دارد.

مجموعه‌ای از موانع مانند تحریم‌ها و تبلیغات غرب، به ویژه در رسانه‌ها، مانع از رشد صنعت گردشگری در ایران شده است.

لازم به ذکر است که توسعه روند گردشگری در ایران نیازمند به دست آوردن دانش بیشتر است.

بخش گردشگری ایران حدود 1.8 درصد از کل مشاغل را تامین و همچنین 2.3 درصد به تولید ناخالص داخلی کمک کرده است.

کارشناسان عنوان کردند: هر توریست به طور متوسط 1500 دلار هزینه می‌کند و این در حالی است که گردشگران اروپایی بیشتر و گردشگران کشورهای همسایه کمتر، هزینه می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، کشورهای آسیای جنوبی- جایی که ایران در آن قرار می‌گیرد- به طور متوسط برای هر گردشگر، 1570 دلار کسب می‌کنند.

بر اساس آمار سال 2017، حدود 1100 هتل در ایران وجود دارد که 130 هتل چهار و پنج ستاره هستند. برآورد شده است که این رقم باید نزدیک به 270 هتل باشد.

از آنجا که هتل‌ها عامل مهمی در جذب گردشگران هستند، مسئولان باید برای هتل‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند و معافیت مالیاتی برای هتلهایی که در جذب گردشگر موفق هستند، می‌تواند راهکار مهمی باشد.

سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در بخش هتل‌های بین‌المللی در جذب گردشگر بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر مسائل اقتصادی، یکی از عوامل ضروری که در افزایش تعداد گردشگران موثر است، ایمنی گردشگران است.

این ایده که گردشگران خارجی از منطقه مطمئن و ایمن بازدید کنند، بسیار مهم است، به ویژه با تبلیغات نادرستی که درباره موقعیت ایران در بسیاری از کشورها ارائه می‌شود.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران

یکی از مکان‌هایی که بسیار مورد علاقه گردشگران است، پارک‌های طبیعی، مناطق حفاظت‌شده و حوزه‌های حیات وحش است، پس اهمیت و توسعه این مناطق در جذب گردشگری بسیار مهم است.

سواحل کنار دریا هم از مهمترین مکان‌های جذب گردشگری هستند.

محققان همچنین امید دارند که تعداد گردشگران از حدود پنج میلیون نفر در سال 2014 به 20 میلیون نفر در سال 2025 افزایش یابد.

تهران توانسته است 13 درصد در جذب گردشگر خارجی افزایش داشته باشد که این افزایش به دلیل فرصت‌های گردشگری است که برای گردشگر فراهم شده است.

طی چند سال گذشته، تعداد گردشگران جوان بیشتر شده است، زیرا آنها کنجکاو و ماجراجو هستند و قصد دارند حقایقی درباره ایران بدانند.

ایران، کشوری است که با داشتن سایت‌های تاریخی و باستان شناسی با شکوه در جهان، ویرانه‌های باستانی، مساجد پر زرق و برق و مناظر دیدنی و جذاب، بهترین فرصت‌های گردشگری را برای گردشگر تاریخی فراهم می‌کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا خراسان،تاریخ انتشار : 25مهر 97، کدمطلب:139157،www.khorasan.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
کاش گردشگری رونقش زبیشترو بیشتر شه تا نگاه گردشگران به مردممون بهتر شه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین