پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
تبلیغات برای بهبود تصویر یا معرفی خدمات هتل بسیار ضروری است. میهمانان قبل از رزرو یک هتل علاقه‌مند به آشنایی با امکانات هتل هستند. بروشورها، کاتالوگ‌ها، وب‌سایت هتل یا تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید، شبکه‌های اجتماعی، بیلبوردها، آگهی‌های بازرگانی رادیویی و تلویزیونی، چاپ و استفاده از تبلیغات آنلاین، برگزاری مسابقات یا شرکت در آنها به‌عنوان اسپانسر، عکاسی و محتوا‌سازی در وب‌سایت اختصاصی و... را می‌توان از راه‌های تبلیغاتی و ارتباطی با میهمانان برشمرد.

شعار سال: معرفی امکانات و خدمات هتل از مهم‌ترین کارهای تیم تبلیغاتی و ارتباطی است. واحد تبلیغات با استفاده از شیوه‌های مدرن و مرسوم سعی می‌کند به‌طور موثر با انواع مختلف ذی‌نفعان ارتباط برقرار کند تا ضمن معرفی خدمات هتل، مهمان جدید را ترغیب و مطمئن و در حفظ میهمانان گذشته کوشش کند. این واحد همچنین ‌باید تلاش کند که تیم با انرژی و رضایت کارکرده و توانایی واکنش به تغییر شرایط را داشته و به‌طور موثر برنامه‌ریزی کند. تدوین استراتژی‌های تبلیغاتی در هتل‌ها می‌تواند در فضای رقابتی برای هتل‌ها بسیار کارساز باشد. توسعه ایده‌های جدید بازاریابی و تبلیغاتی برای موفقیت هر هتل ضروری و نیازمند خلاقیت است. موارد زیر از این جمله است:

- تعامل با شهر: یکی از چیزهایی که می‌تواند به موقعیت و اعتبار هتل کمک کند داشتن یک رابطه سالم با دیگر کسب‌وکارهای منطقه است. مثلا ارائه کوپن‌های تخفیف توسط هتل به میهمانان برای استفاده از رستوران‌های دیگر یا مکان‌های تفریحی شهر، سینماها، تئاترها، موزه‌ها، مراکز خرید و... می‌تواند این تصور را که این هتل یک مرکز فعال اجتماعی و تعامل است در ذهن مهمان ایجاد کند.

- تخفیف به مسافران هواپیما و قطار: اگر هتل نزدیک به فرودگاه یا ایستگاه راه‌آهن است، ممکن است بتوان از آن برای ارائه یک بسته جذاب برای جلسات یا مسافران تعطیلات استفاده کرد. می‌توان با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با ایرلاین‌ها یا ایرلاین‌های خاص یا دارندگان قطارهای بین‌شهری به مسافران آنان جهت اقامت در هتل قیمت‌های تخفیف‌دار و مناسبی ارائه کرد. ارائه تخفیف به مسافران آژانس‌های مسافرتی یا باشگاه‌های خدمات سفر از دیگر کارهایی است که می‌تواند در این زمینه کمک‌رسان باشد. حتی این موارد می‌تواند برعکس باشد. گروه هتل‌های ماریوت به میهمانان خود در سراسر اروپا به‌شرط رزرو هتل، تخفیف ۲۰درصدی در هزینه بلیت می‌دهد؛ یا برخی از هتل‌ها به‌شرط رزرو اتاق، بخشی از هزینه غذا و بازدید و تفریحات در مقصد میهمانان را پرداخت می‌کنند.

- ارائه خدمات رایگان: میهمانان هتل همیشه به دنبال بهترین معامله و دریافت خدمات ارزان یا رایگان هستند. یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی که هتل‌ها می‌توانند با موفقیت انجام دهند، خدمات رایگان است. این خدمات می‌توانند شامل نوشیدنی بدو ورود، صبحانه و قهوه‌خوری، ترانسفر، روزنامه، داروهای ساده بدون نیاز به نسخه، اینترنت، سوغاتی و... باشد. این موارد به‌خودی‌خود تبلیغ مهمی برای هتل به‌شمار می‌رود.

در کنار این مسائل، تبلیغات بازاریابی هتل نیازمند یک استراتژی قوی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد برنامه‌های وفاداری باعث برگشت میهمانان در حد دو برابر خواهد شد. همچنین ارائه تور مجازی و نقشه سه بعدی هتل نیز می‌تواند میهمانان هتل را با آنچه نمی‌شناسند، آشنا کند. از سوی دیگر، رتبه‌بندی هتل نیز باید بهبود یابد. درکنار این موضوع، پیشنهاد می‌شود از کارشناسان تبلیغات و بازاریابی دیجیتال نیز بهره گرفته شود. به‌روز‌رسانی وبلاگ هتل برای افزایش ترافیک وب‌سایت نیز از امور مهم در راستای تبلیغات است و مسوولان هتل باید ارتباط مستقیم با میهمانان در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند. همچنین هتل می‌تواند برای افزایش میزان بازدیدکنندگان از سایت هتل، هدایای ویژه و موردی قرار دهد. از طرف دیگر، هتل می‌تواند با استفاده از CRM با میهمانان دائما در ارتباط باشد و با ارسال و پیگیری ایمیل، پیشنهادهای جالبی برای آنها ارسال کند.

- ارائه بسته‌های ویژه برای گروه‌های خاص: ارائه راهنماهای دیجیتال به میهمانان به‌جای بروشورها؛ پیدا کردن مزیت رقابتی هتل و کار کردن روی آن جهت منحصربه‌فرد نشان دادن هتل؛ ایجاد ارتباط با هیات‌ها و تور‌گردانان گردشگری محلی؛ ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفت روز هفته در وب‌سایت هتل و توسعه برنامه‌های تلفن همراه هوشمند درخصوص راهنمایی مجازی میهمانان هتل نیز هر کدام می‌توانند از جمله استراتژی‌های تبلیغاتی برای هتل‌ها باشند.

از سوی دیگر، تشویق میهمانان به ارسال عکس و فیلم از هتل یا محل و منطقه و بازار و جاذبه و... به رسانه‌های اجتماعی برای شرکت در قرعه‌کشی‌ها و ارائه تخفیفات بسیار بااهمیت در سفرهای بعدی، تشویق جوامع محلی و موزه‌ها و... برای برگزاری مراسم خاص، تبلیغ هتل در موتورهای جست‌وجوگر، انتشار خبرنامه برای میهمانانی که تمایل به دریافت آن دارند، ارتباط منطقی با آژانس‌های مسافرتی آنلاین، بهبود مستمر و توسعه و کنترل امکان رزرو مستقیم از وب‌سایت هتل هم از دیگر استراتژی‌های تبلیغاتی هتل‌ها به شمار می‌روند. در نهایت برنامه‌ریزی امکان اقامت رایگان برای نویسندگان برنامه‌های سفر و وبلاگ‌نویسان و همین‌طور استفاده از فضای مجازی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و پیام‌رسان‌ها برای اطلاع از نظر مردم و ارائه و معرفی خدمات به آنان هم می‌تواند نقش مهمی در تبلیغات هر هتل داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 3 مهر 97، شماره: 3443910


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین