پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
عوامل متعددی برای موفقیت و رشد یک هتل وجود دارد؛ عواملی مانند محل و مکان هتل، محبوبیت مقصد گردشگری، امکانات هتل و درنهایت کارکنانی که در هتل کار می‌کنند. با این‌حال، همواره مدیریت هتل نقش حیاتی و مهمی در موفقیت کلی یک هتل به عهده دارد. این مدیریت برای موفقیت نیاز به ویژگی‌ها، مهارت‌ها و همچنین دانش و تجربه دارد.

شعار سال: عوامل متعددی برای موفقیت و رشد یک هتل وجود دارد؛ عواملی مانند محل و مکان هتل، محبوبیت مقصد گردشگری، امکانات هتل و درنهایت کارکنانی که در هتل کار می‌کنند. با این‌حال، همواره مدیریت هتل نقش حیاتی و مهمی در موفقیت کلی یک هتل به عهده دارد. این مدیریت برای موفقیت نیاز به ویژگی‌ها، مهارت‌ها و همچنین دانش و تجربه دارد.

اینکه چه چیزی باعث موفقیت مدیریت هتل می‌شود بستگی به عوامل مختلفی دارد. انگیزه، سازگاری، یکدلی، سازمان‌دهی و ارتباطات از عواملی هستند که می‌توانند به کسب موفقیت‌های بیشتر کمک کنند. انگیزه فرآیندی است که سبب آغاز، هدایت و حفظ رفتارهای هدفمند می‌شود. در واقع انگیزه به عواملی برمی‌گردد که رفتارهای هدفمند فرد را تعیین و آنها را آغاز و در طول مسیر هدایت می‌کند و به آنها تداوم می‌بخشد. همه مدیران هتل تمایل دارند در نقش خود موفق شوند. ایجاد انگیزه در آنان و کارکنان تحت‌نظر آنان، می‌تواند عامل اساسی در رشد بهره‌وری و درصد بااهمیتی از راه‌های رسیدن به اهداف تلقی شود.

سازگاری را نیز می‌توان توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران و در این حوزه فرآیندی دانست که افراد را قادر می‌سازد امور را درک و مسائل را تحلیل کنند، با تغییرات همراه شوند و آینده را پیش‌بینی کنند. تغییر لازمه اساسی و تضمین موفقیت در صنعت هتلداری است، مدیران هتل باید قادر به انطباق سریع و موثر با تغییرات پیرامون خود باشند. این تغییرات ممکن است طیف گسترده‌ای از اتفاقات ناخودآگاه را هم شامل شود؛ از تغییر ناگهانی در شرایط بازار، وقوع یک رویداد آب و هوایی غیرقابل‌پیش‌بینی یا تغییر تدریجی در سلایق و توقعات مهمانان. از سوی دیگر، مدیران هتل باید بدانند چه زمانی باید چه اقدامی را انجام و چه راهکارهایی ارائه دهند. ایجاد احساس همدلی و یکدلی بین کارکنان و مدیر هتل به رشد و شکوفایی هتل کمک بسیاری خواهد کرد. ایجاد روحیه اتحاد در هتل باعث دستیابی به نتایج درخشانی خواهد شد.

سازمان‌دهی نیز فرآیند نظم و ترتیب بخشیدن به کارها، فعالیت‌ها و تقسیم آنها به‌منظور انجام کار و تحقق هدف‌ها است. مدیران هتل‌ها مسوولیت‌های بی‌پایانی را به عهده‌دارند، بنابراین باید آنها را سازمان‌دهی کنند تا همه آنها با موفقیت کامل عمل کنند. امروزه فناوری‌ها می‌تواند نقش بااهمیتی در اداره بهتر سازمان ایفا کند. سازمان‌دهی توسط مدیر هتل باعث جلوگیری از پراکندگی امور و حرکت در مسیر اهداف، وظایف و مسوولیت‌ها خواهد شد. ایجاد ارتباط موثر با پیرامون اعم از مهمانان، کارکنان، عرضه‌کنندگان خدمات و... هم لازمه رشد و موفقیت است. ارتباط موثر برای توسعه درآمدها بسیار لازم است. با استفاده از ابزار و وسایل مناسب که برای برقراری ارتباط در عصر مدرن امروزه ضروری است، مدیریت هتل می‌تواند تلاش خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت هتل به‌کار گیرد.

مدیر هتل نقش کلیدی در موفقیت کلی یک هتل ایفا می‌کند؛ چه این هتل، یک هتل کوچک مستقل باشد یا یک هتل بزرگ در یک زنجیره بزرگ هتلداری. مدیر‌هتل، فردی است که تمام استراتژی‌های کسب‌وکار که برای هتل طراحی‌شده را هماهنگ و اجرا می‌کند. او استراتژی‌های بازاریابی را طراحی و بر رسانه‌های اجتماعی نظارت می‌کند، استراتژی‌های مدیریت درآمد را طراحی و پیاده‌سازی و روابط خود را برای یک رویکرد مهمان محور تنظیم می‌کند. مدیر هتل یکی از رهبران برتر در هتل است و بنابراین نقش مهمی در موفقیت ایفا می‌کند.

علاوه بر این، مدیر هتل اغلب کسی است که استخدام می‌کند و کارکنان را به سمت سیاست‌های اصلی هتل هدایت می‌کند. کارکنان هتل نقش مهمی را در تجربه مهمان، بازی می‌کنند و یک مدیر هتل خوب می‌داند که چگونه بهترین و موثرترین اعضای تیم را استخدام و نگهداری کند. مدیران هتل به نقش و اهمیت فناوری هتل آگاه هستند و برای استفاده از تکنولوژی‌های هتلداری اولویت قائل می‌شوند. این مدیران از موثرترین تکنولوژی‌ها در صنعت، برای به حداکثر رساندن نتایج استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند؛ اموری همچون پذیرش و رزرو اتاق، ایجاد یک وب‌سایت موثر و قابل‌رویت، مدیریت تمام کانال‌ها در یک استراتژی توزیع هتل، برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی قیمت‌گذاری اتاق‌ها.

مسافران در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای وابسته به استفاده از تکنولوژی هستند. آنها ترجیح می‌دهند اتاق‌های خود را با استفاده از تکنولوژی رزرو کنند؛ بنابراین هتل باید مکانیزم و تکنولوژی لازم را برای پذیرش رزرو مستقیم تحت وب داشته باشد. از طرف دیگر، مدیران هتل باید در توسعه فناوری سرمایه‌گذاری کنند. فناوری به آنها اجازه می‌دهد وب‌سایتی جذاب و برند محور را برای هتل خود ایجاد کنند. این مهم است که یک ابزار ساخت وب‌سایت به مدیر اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی وب‌سایت خود را به‌روز کند. بهترین وب‌سایت‌ها عکس‌هایی با وضوح‌بالا نمایش می‌دهند و بسیاری از عناصر چندرسانه‌ای را شامل می‌شوند و با استفاده از بهترین شیوه‌های جست‌وجوگرها، در نتایج موتور جست‌وجو قابل‌مشاهده هستند. در عین حال، هر هتل نیاز به یک استراتژی توزیع دارد که ‌باید باعث تشویق شرکای توزیع شود. به‌منظور مدیریت موثر و حفظ این روابط، مدیر هتل نیاز به استفاده از فناوری هتل دارد که شامل یک مدیریت کانال است. این تنها راه برای توزیع سریع و در دسترس بودن در همه کانال‌های توزیع آنلاین است.

قیمت‌گذاری خدمات نیز فعالیتی مستمر، پویا و بدون توقف است. این فعالیت راکد و ثابت نیست و باید بر اساس شرایط بازار دائما تغییر کند. برای به حداکثر رساندن درآمد در هر زمان، مدیر هتل باید با استفاده از فناوری به نحوی فعالیت کند که به آنها در توسعه و استراتژی قیمت‌گذاری کمک نماید. درحالی‌که مجموعه مهارت‌های منحصربه‌فرد برای مدیریت هتل و مدیریت کارکنان هتل نیازمند طی مدت طولانی است ولی نکته مهم این است که تمام مدیران موفق سعی کرده‌اند مهارت‌های خود را بهبود بخشیده و هرروز جهت غنای آن تلاش کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 26 تیر 97، کدمطلب:۳۴۱۴۵۹۵، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین