پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
واضح است که نقش سفر در زندگی در حال تغییر است. اکنون بیشتر مردم به سفر نه به‌عنوان یک کالای لوکس بلکه به‌عنوان یک حق نگاه می‌کنند و آن را بخش بااهمیتی از زندگی خود می‌دانند. آینده سفر و گردشگری به‌وسیله یک مجموعه پیچیده از نیروهای همگرا و همراه هدایت می‌شود که صنعت هتلداری در این میان نقش بسیار بارزی را ایفا می‌کند و این صنعت حتما تا سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

شعار سالواضح است که نقش سفر در زندگی در حال تغییر است. اکنون بیشتر مردم به سفر نه به‌عنوان یک کالای لوکس بلکه به‌عنوان یک حق نگاه می‌کنند و آن را بخش بااهمیتی از زندگی خود می‌دانند. آینده سفر و گردشگری به‌وسیله یک مجموعه پیچیده از نیروهای همگرا و همراه هدایت می‌شود که صنعت هتلداری در این میان نقش بسیار بارزی را ایفا می‌کند و این صنعت حتما تا سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

تکنولوژی‌های دیجیتال در حال به دست گرفتن تغییرات هستند و در این میان، همزمان مصرف‌کنندگان در حال تغییر هستند. میلیون‌ها انسانی که بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ متولد شده‌اند، سلیقه‌های متفاوتی دارند ولی در علاقه به دستیابی به تکنولوژی همه برابر هستند. حتما تا سال ۲۰۲۰ درصد این علاقه‌مندان به‌شدت رشد خواهد کرد و مهمانان هتل‌ها را اکثرا افرادی تشکیل می‌دهند که با تکنولوژی رشد کرده‌اند و لحظه‌ای از آن غفلت نخواهند کرد. این مهمانان «دیجیتال» از هتل‌ها انتظار دارند که به آنها خدمات ویژه‌ای داده شود. هتلداران باید خود را مجبور به تجدیدنظر در طراحی هتل، اتاق، خدمات مهمان و شخصی‌سازی کرده تا نیاز مهمانی را که تمایل دارد به سفارشی کردن تجربه خود از طریق گوشی هوشمند بپردازد، برآورده کند. هتل‌های نسل آینده بسیار هوشمند خواهند بود و پیش‌بینی‌های مربوط به تکنولوژی و استفاده‌های آن در صنعت هتلداری با توجه به توسعه سریع آنها می‌تواند مشکل باشد. تا سال ۲۰۲۰، صنعت هتلداری شاهد افزایش راه‌حل‌های تکنولوژیک ویژه‌ای برای مهمانان آینده خواهد بود.

یکی از دلایلی که هتل‌ها تصمیم گرفته‌اند خدمات ویژه‌ای به مهمانان خود ارائه کنند مقابله و رقابت با سیستم‌هایی همچون Airbnb است. ارائه خدمات با تکنولوژی‌های بالا و شخصی‌سازی‌شده در اتاق‌ها و خانه‌های اجاره داده‌شده ازسوی این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست. گرچه اکنون Airbnb می‌تواند به‌طور مستقیم با مهمانان ارتباط برقرار کند و مواد غذایی و نوشیدنی‌های موردعلاقه آنها را در یخچال ذخیره کند یا فهرستی از مناطق گردشگری و تاریخی و رستوران‌های اطراف محل اقامت را به آنها ارائه دهد ولی برای شخصی‌سازی نمی‌تواند کاری انجام دهد یا هنوز کاری انجام نداده است. اتاق‌های هتل همگی دارای شاخص‌های مشترکی هستند. آنها تخت، حمام، تلویزیون و میز کوچک دارند؛ اما در حقیقت، اتاق‌های هتل با سرعت نور تغییر می‌کنند؛ مدرن‌سازی، سازگاری با نیازهای مسافر امروز و نوآوری برای آینده. هتل‌ها همگی به دنبال پیش‌بینی نیازهای آینده مهمانان هستند درحالی‌که هیچ‌کس جام جهان‌بین و توپ بلوری ندارد. هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اما مثلا همه می‌گویند حمام‌ها بزرگ‌تر خواهد شد و با دو سینک دستشویی، دوش و وان جدا از هم به گران‌ترین قسمت اتاق تبدیل خواهند شد.

از سوی دیگر، اتاق‌های هتل کوچک‌تر می‌شوند. تلویزیون‌های فلت یکی از بهترین دوستداران هتل است، زیرا آنها اجازه می‌دهند اتاق‌ها کوچک‌تر شوند؛ چراکه دیگر نیازی به میزهای بزرگ برای جا دادن تلویزیون‌های بزرگ نیست. اتاق‌ها، کوچک‌تر و کارآمدتر شده و لابی هتل‌ها برای کار و فعالیت‌های اجتماعی بزرگ‌تر می‌شوند. اکثر مردم، خانه‌های خود را بدون لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی‌های هوشمند ترک نخواهند کرد. درنتیجه، هتل‌ها این را در طراحی اتاق هتل خود قرار می‌دهند. اینترنت اشیا (IoT) اتاق‌های آینده هتل‌ها را به تسخیر درخواهند آورد. روشنایی، پرده‌ها، دوش و دمای اتاق، تلویزیون، موسیقی همه متصل شده و به‌راحتی توسط مهمان کنترل می‌شوند. اتاق‌ها دارای ویژگی‌های پیشرفته مانند توانایی کنترل چراغ‌ها و تهویه مطبوع با گوشی تلفن همراه خواهند بود. اتاق‌ها با ویژگی‌های پیشرفته نورپردازی مجهز خواهند شد. فناوری LED فرصت‌هایی را برای ترکیب روشنایی در روش‌های جدید و منحصربه‌فرد با سازگاری و کنترل بیشتر ایجاد کرده است. این اتاق‌ها به‌جای مبلمان سنتی بزرگ، طراحی مینی‌مالیستی و قفسه‌های باز خواهند داشت.

از سوی دیگر، هتل‌ها بیشتر روی ملحفه‌های باکیفیت متمرکز خواهند شد و ملحفه‌ها و پرده‌های ضخیم بی‌کیفیت ناپدید خواهند شد. لابی‌ها تبدیل به فضاهای چندمنظوره با تکنولوژی بالا خواهند شد. روزگار لابی‌های بزرگ بدون کاربرد به اتمام خواهد رسید. هتل‌ها تا سال ۲۰۲۰، به طرز چشمگیری فضاهای عمومی خود را تغییر خواهند داد. رسانه‌های اجتماعی بر طراحی هتل تاثیر خواهند گذاشت. هم‌اکنون نیز رسانه‌های اجتماعی طراحان هتلداری را وادار کرده است تا در مورد عکس‌هایی که مهمانان می‌خواهند در فضای مجازی به اشتراک بگذارند، فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنند. هتل‌ها عناصر و مواد طبیعی بیشتری را در طرح‌های خود ادغام خواهند کرد. مواد طبیعی، رنگ‌ها و بافت‌هایی که باعث می‌شود هتل زیبایی‌های طبیعی‌تر داشته باشد، بیشتر مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

رعایت حریم خصوصی مهمانان با ضریب ایمنی بسیار بالا یکی از اولویت‌های بسیار مهم فناوری خواهد بود. اتاق هتل‌ها به تسخیر رنگ سفید درخواهند آمد. درک مهمانان از پاکیزگی در حال تبدیل‌شدن به یک نگرانی بزرگ برای هتل‌هاست. حالا دیگر مانند گذشته نیست و مردم کمتر با چندین دست لباس به مسافرت می‌روند؛ بنابراین دیگر نیازی به کمدهای بزرگ نیست و فضاهای هوشمندانه‌ای برای چمدان‌ها و وسایل حجیم دیده خواهد شد. عطر و طعم محلی بیشتر موردتوجه و درخواست قرار خواهد گرفت. این‌ یک تجربه واقعی‌تر و به‌یادماندنی‌تر برای مهمانان است. در آینده، معماران طراحی هتل‌ها محیط اطراف را بیشتر و بیشتر در نظر می‌گیرند. هتل‌ها در اتاق‌ها تاکید بیشتری بر سلامت و تناسب‌اندام خواهند داشت. به‌جای یک اتاق تاریک و بدون پنجره، هتل‌ها برای داشتن مراکز تناسب‌اندام واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. هتلداران با استفاده از خلاقیت و نوآوری تکنولوژی می‌توانند هر اتاق را به یک اتاق هوشمند با مجموعه‌ای از راه‌حل‌های نوآورانه تبدیل کنند. هفته آینده بیشتر از ویژگی‌های اتاق‌های هتل‌های آینده خواهیم گفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 12 تیر 97، کدمطلب:۳۴۰۸۳۸۹، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
اگر هتلداری های ما کیفیتش افزایش پیدا کند دیگر نباید نگران این چیز ها باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین