پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
اصغرخیامیان کاهش ضریب اشغال هتل ها را ناشی از عوامل متعددی از جمله کاهش درآمد سرانه مردم و کاهش ورودی توریست ناشی از رویدادهای سیاسی و رکود اقتصادی دانست.

شعار سال: مدیر عامل گروه هتل‌های هما کاهش ضریب اشغال هتل ها را ناشی از عوامل متعددی از جمله کاهش درآمد سرانه مردم و کاهش ورودی توریست ناشی از رویدادهای سیاسی و رکود اقتصادی دانست و اظهار داشت هتلداران می‌کوشند تا با استفاده از عامل نرخ به عنوان یک مزیت رقابتی به جذب بیشتر مهمان و سهم بازار به نفع خود مبادرت ورزند،زیرا این صنعت یاد گرفته که نرخ ترکیبی داشته باشد.

اصغرخیامیان گفته که بعد از اجرایی شدن برجام، صنعت هتلداری رشد چندانی نکرده و گره های موجود در صنعت هتلداری، آنچنان چشمگیر باز نشده است.

وی تصریح کرد که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، سرمایه گذاران خارجی به صنعت هتلداری کشور وارد شدند اما اکنون بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از جمله اروپایی ها رفته اند.

خیامیان با بیان اینکه در سال های گذشته، بسیاری از سرمایه گذاران عرب به ساخت هتل در مشهد مبادرت ورزیده اند اذعان داشته که در شرایط فعلی، بسیاری از آنها درحال فروش هتل های خود در این شهر هستند که این امر برای صنعت هتلداری کشور مشکل ساز خواهد بود.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما، بیان داشت که صنعت هتلداری ایران الفبای جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت هتلداری را بلد نیست.

وی درخصوص جذب سرمایه گذار خارجی هم گفت که با وجود اینکه حاشیه سود آوری در این صنعت بالای ۲۰ درصد بوده وسرمایه گذاران خارجی راغب به سرمایه گذاری بوده اما بدلیل نبود دانش کافی در خصوص جذب سرمایه گذر و مشکلات مربوط به بانک، سرمایه گذاری خارجی در این صنعت به شکل قابل قبولی صورت نپذیرفته است.

خیامیان تاکیدکردکه بعد ازموضع گیری اخیرآمریکا درقبال ایران وآتش سوزی در سفارت عربستان سعودی در تهران ،صنعت هتلداری در مشهد وضعیت خوبی ندارد و درصد اشغال هتل های این شهر از جمله هتل های هما حدود 55 درصد رسیده است.

وی،گفت که با وجود نداشتن جاذبه توریستی در تهران، اما هتلداری در پایتخت توجیه پذیری بالایی داردوتاکید کرد که نخستین شهری که هتلداری درآن دارای صرفه اقتصادی است، تهران است.

خیامیان، افزوده که هتل های گروه هما عمدتا سود ده به شمار می آیند به جز هتل همای شهربندر عباس که زیان ده بوده ودارای مشکلاتی است وتوضیح داد که مکان یابی هتل همای بندر عباس درگذشته خوب بوده اما بعد ازاحداث جاده ، ارتباط این هتل با دریا قطع شده است.

مدیرعامل گروه هتل های هما گفته که تا قبل ازاین، نیروی سفارشی زیادی به هتل ها تزریق شده اماتاکید کرد که تا اکنون، او در مقابل تزریق نیروبه گروه هتل های هما به شدت مقاومت کرده است.

وی، خبرداده که با هدف ساماندهی نیروهای مازاد گروه هتل های هما، با مدیران ارشد شرکت حمل و نقل ریلی رجا، مذاکراتی داشته تا بخش هتلینگ قطارهای رجا به نیروهای مازاد گروه هتل های هما سپرده شود.

خیامیان،در اشاره به ساخت هتل های جدید هما درشهرهای مختلفی چون قزوین، اذعان داشته:به سهامداران اصلی گروه هتل های هما توصیه کرده که بازسازی هتل های موجود دراولویت قرارگیرند چرا که اصلاح و ترمیم هتل های موجود مهمتر از شروع ساخت هتل های جدید است.

چندی پیش،غلام حیدر ابراهیمبای سلامی، مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین گفته که مشکلات موجود وکاهش ضریب اشغال درگروه هتل های هما به عنوان دومین شرکت وابسته به هلدینگ رفاه ناشی از سوء مدیریت و نگرش های اشتباه بوده که به همین دلیل برخی مدیران هما در دوسال گذشته تغییر کرده اند.

ابراهیمبای سلامی، اذعان داشت که در طرح ۱۰۰ هتل قرار است که درمقاصد عمده گردشگری ازجمله دراستان های همدان واصفهان هتل های هما احداث شوند وخبرداد که برای تامین سرمایه مورد نیاز این هتل ها بخش وموسسه ای زیر نظر هلدینگ گردشگری رفاه وتامین راه اندازی می شودکه موضوعات بانکی و سرمایه گذاری وتعریف پروژه های مشترک با شرکای خارجی را دنبال خواهد کرد.

خیامیان ،در عین حال تصریح کرد که گروه هتل های هما مطالعات اولیه را درخصوص احداث هتل در شهرهای تهران اصفهان همدان و قزوین به انجام رسانده وبه علت پیگیری های جدی استاندارهمدان، احداث هتل همدان را در اولویت قرارگرفته است.

خیامیان ارزش دارایی‌های گروه هتل هما را حدود 900 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که گروه هتل‌های هما تصمیمی برای فروش هتل های موجود خود ندارد زیرا سازمان تامین اجتماعی قصد دارد که در صنعت هتلداری ماندگار شود.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما، با بیان اینکه سهامداری تامین اجتماعی در گروه هتل هما یک فرصت بوده و نه تهدید و تایید کرد که از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

وی تاکید کرد که اصفهان با وجود اینکه از کمبود هتل پنج ستاره رنج میبرد اما متاسفانه مسئولین استان تا اکنون همکاری لازم را با این گروه جهت ساخت هتل پنج ستاره هما در "کوه صفه" از خود نشان نداده اند با این حال، هزینه ساخت آن حدود 350 میلیارد تومان برآورد شده که به محض شروع ،ظرف مدت سه سال این هتل ساخته خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نود اقتصادی، تاریخ 2 بهمن 96، کد مطلب: 2111266: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین