پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
امروزه برای پیروز شدن در رقابت، هتل نیاز به ایجاد یک تجربه پویا، محیط مناسب و فراموش‌نشدنی برای مشتریان خود دارد. خدمات در هتل انجام عمل احترام، مهربانی و عشق است. همچنین خدمات در آمیخته‌های بازاریابی هتل نسبت به دیگر عوامل از اولویت بالاتری برخوردار است؛ زیرا بدون خدمات، تیم بازاریابی هتل چیزی برای ارائه به مشتریان نخواهد داشت. در هفته گذشته به نقش اتاق‌ها در خدمات‌دهی به هتل اشاره شد و در این هفته به اهمیت سایر نقش‌ها می‌پردازیم.

شعار سال: در مقایسه با اتاق‌ها، بررسی‌ها نشان داده که بخش مواد غذایی و آشامیدنی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمد کل هتل‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. البته، این ‌یک بررسی و نظریه است؛ درصد واقعی در هتل‌ها بستگی به‌اندازه و نوع هتل، انواع اتاق‌ها و نرخ‌ها، تعداد رستوران‌ها و غیره دارد. مانند سایر بخش‌های صنعت هتلداری صنایع غذایی و آشامیدنی نیز بسیار مهم است. در حال حاضر بسیاری از هتل‌ها، اقتصادهای مبتنی بر خدمات بیشتر را به‌جای تمرکز به فروش خدمات اقامتی مدنظر قرار می‌دهند. این تغییر دیدگاه‌ها در این بخش، نقش مدیریت غذا و نوشیدنی را در سبد درآمدی هتل و رضایتمندی مشتری را با اهمیت‌تر کرده است. بخش خدمات مواد غذایی و آشامیدنی، سود زیادی در صنعت میهمانداری دارد. برای اکثر هتل‌ها، کیفیت غذا و نوشیدنی و خدماتی که با آن همراه است، تاثیر زیادی بر موفقیت کسب‌وکار دارد.

طراحی و به روز رسانی منوها برای رستوران‌های هتل، استفاده از مواد ارگانیک و سالم، جلوگیری از مصرف مواد مضر برای سلامتی مثل روغن‌های پالم‌دار، درک دغدغه و نگرانی میهمانان، آموزش مداوم کارکنان رستوران، رعایت صددرصدی بهداشت، رعایت استانداردهای ایمنی غذا و مواردی که در این راستا بسیار با اهمیت است و می‌تواند به توسعه و رشد میهمانان رستوران هتل کمک شایانی کند. چهار درسی که می‌تواند بسیار ساده به رشد درآمد غذا و نوشابه و جلب رضایت میهمانان کمک کند، می‌تواند این موارد باشد:

- استفاده از مواد غذایی محلی و رفع نگرانی میهمانان از سلامت غذایی هتل و توجه به نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی رایگان

- استفاده از آشپز خوب که طعم و بافت غذا را خوب بشناسد و شخصاً با بازار محلی جهت استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه در ارتباط باشد؛

- ارائه سرویس و خدمات فوق‌العاده و ارتباط گرم، توأم با احترام، صمیمی و صادقانه با میهمانان بدون توجه به وضعیت ظاهری آنان؛

- رعایت اصول کسب‌وکار مجزا برای رستوران هتل الزامی است. باید قیمت‌ها نه‌تنها برای میهمانان هتل، بلکه برای سایر میهمانان نیز در دسترس و قابل‌قبول باشد.

امکانات برگزاری کنفرانس

گزارش اخیر سازمان تجارت جهانی تجارت نشان می‌دهد کسب‌وکارها در حال رشد و بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی به دنبال کسب موقعیت برای جذب بخشی از این رشد هستند و بیش از هر چیز، برنامه‌ریزان این نشست‌ها و همایش‌ها به دنبال مکان‌هایی با فضای دیدنی و انعطاف‌پذیر هستند. آنها می‌خواهند در محیطی انعطاف‌پذیر امکان ارائه برنامه‌ها را برای تعداد زیادی از افراد داشته و سپس با استفاده از همان فضا برای تیم‌های کوچک‌تر برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

هتل‌ها بر جلسات و فضای رویدادها، برای بخش قابل توجهی از درآمد خود تکیه می‌کنند، بنابراین باید بتوانند با فضاهای جایگزین خارج از هتل و نیز جلسات مجازی رقابت داشته باشند. هتل‌های شهری، مقصد‌های خوبی برای جلسات و کنفرانس‌ها هستند. به‌طور معمول، آنها در نزدیکی زیرساخت‌های اصلی شهر همچون فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، حمل و نقل عمومی، بزرگراه‌ها و غیره قرار دارند. استفاده از محل برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها فقط مختص گروه‌های خارج از شهر نیست؛ کسب‌وکارهای محلی، انجمن‌ها و سازمان‌ها نیز کاربران مکرر هتل‌ها برای سمینارها، سخنرانی‌ها، جلسات و غیره هستند. ارائه امکانات اقامتی، پذیرایی و غذا در یک محل از جمله مزیت‌های عمده برای میزبانی کنفرانس یا جلسه در هتل‌ها به‌شمار می‌رود.

از سوی دیگر، وجود امکانات تفریحی، تدارک امکانات بهداشتی و سلامتی، ایجاد میز مسافرتی و وجود مرکز تجاری و امکاناتی همچون پارکینگ و غیره از دیگر مواردی است که در زمینه خدمات هتلداری می‌تواند به بازاریابی، جذب و نگهداشت میهمانان کمک زیادی کند. هتل در ارائه خدمات باید کاری کند تا کیفیت خدمات به مشتریان افزایش یابد. برای اقامت آنان بهترین برنامه‌ریزی را کند، رستوران‌های خوب به آنان توصیه و برای استفاده از اوقات فراغت آنان به آنها پیشنهاد‌های خوب بدهد. مدیریت زمان برای انجام خدمات مشتریان بسیار مهم است. اگر هتل قادر به ارائه خدمات به موقع به مشتریان ارزشمند خود نباشد حتماً به کسب‌وکار هتل آسیب خواهد رسید. رضایت میهمان باید در صدر اولویت‌های هتل باشد.

با احترام باید با میهمان صحبت کرد و اگر آنها شکایتی داشته باشند، باید در جهت رفع آن کوشید. میهمانان هتل همیشه به دنبال دریافت یک خدمات پر انرژی و تجربه به یاد ماندنی هستند. این‌ها از جمله مواردی است که باید برای درک و بهبود خدمات مشتری در کسب‌وکار هتلداری مورد توجه قرار گیرد. اگر هزینه‌های مورد نیاز برای بهبود خدمات به مشتری پرداخت نشود، سطوح رضایت او نیز کاهش خواهد یافت. صنعت هتلداری در آینده تمایل بیشتری نسبت به تکنولوژی خواهد داشت، اما خدمات همیشه کلید موفقیت در صنعت هتلداری خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 17 مهر97، شماره: 3449808


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
در هر شغلی نواوری و خلاقیت باید باشه تا موفقیت حاصل شه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین