پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
چهار بانک خاورمیانه، بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر ایران و موسسه مالی توسعه از فهرست تحریم‌های ایالات متحده خارج شدند.

شعارسال: چهار بانک خاورمیانه، بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از فهرست تحریم‌های ایالات متحده خارج شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهار بانک ایرانی را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و بدین ترتیب این بانک‌ها می‌توانند به سیستم جهانی سوئیفت متصل شوند.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه ۸ نوامبر خزانه‌داری آمریکا چهار بانک خاورمیانه، بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از فهرست تحریم‌های ایالات متحده خارج شدند.

پیشتر و هم‌زمان با آغاز اجرای بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام شده بود که ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها مورد تحریم قرار گرفتند و جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی معروف به (سوئیفت) اعلام کرد که اجرای تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های ایرانی را از راه منع این بانک‌ها از رسیدن به سامانه حواله‌های بین‌المللی بین بانکی آغاز کرده است.

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و نه فقط تحریم‌های قبلی را باز می‌گرداند بلکه تحریم‌های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

موج دوم تحریم‌های آمریکا که علاوه بر انواع گوناگون محدودیت‌ها صادرات نفت را نیز شامل می‌شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت‌ها علیه ایران را دور بزنند، بلافاصله تحریم خواهند شد.

واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشور‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند صورت دهد و کشور‌هایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

گفتنی است ششم اوت ۲۰۱۸ اولین موج تحریم‌های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته‌ای برجام در سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم‌های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت با ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم‌های هواپیمایی و خودرویی هستند.

* پتروشیمی‌های تحریم‌شده کدامند؟

پتروشیمی‌‌های بندرامام، بوعلی، قائدبصیر، مرجان، بازرگانی پتروشیمی، شرکت ملی صنايع پتروشیمی، پارس، نوری، صدف و تندگویان در ليست تحريم‌ها قرار دارند.

 پتروشيمي‌هايی كه در ليست تحريم نيستند، هم شامل:
 متانول سازها؛ پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی خارك.
 اوره سازها؛ پتروشیمی خراسان، پتروشیمی كرمانشاه، پتروشیمی شيراز و پرديس
 پتروشیمی جم و پتروشیمی مارون هم در ليست تحريم‌ها نيستند.

* شش شرکت سیمانی تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند

سیمان کردستان
سیمان سپاهان
سیمان شرق
سیمان سفید شرق
سیمان شمال
سیمان زرین رفسنجان

* خارج شدن ۴ بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا

خزانه‌داری آمریکا امروز بانک خاورمیانه، حکمت ایرانیان و مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از لیست تحریم حذف کرد و این بانکها می‌توانند به شبکه جهانی سوئیفت متصل شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری فرادید، تاریخ انتشار: 18آبان 1397 ، کدخبر:64264 www.faradeed.ir،

منابع دیگر: کانال های تلگرامی گروه راهبری سود نیوز،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین