پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
​براساس ماده 7 قانون ایمنی راهها، به دلیل عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه ها، اقدام به نصب تابلوها و یا تبلیغات نوشتاری بر روی تاسیسات و ابنیه راهها به صورت غیرمجاز که این امرخود دلیلی بر اختلال در ایمنی و ترافیک بوده وموجب بروز مشکلاتی در جاده ها از جمله سوانح رانندگی می شود ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

شعارسال: ​براساس ماده 7 قانون ایمنی راهها، به دلیل عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه ها، اقدام به نصب تابلوها و یا تبلیغات نوشتاری بر روی تاسیسات و ابنیه راهها به صورت غیرمجاز که این امرخود دلیلی بر اختلال در ایمنی و ترافیک بوده وموجب بروز مشکلاتی در جاده ها از جمله سوانح رانندگی می شود ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با این مطلب گفت: نصب و استقرار تابلو و یا هرشیئی دیگر، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن و یا در راهها و حریم قانونی آنها در داخل یا خارج از محدوده قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

مهندس حاج سید علیخانی افزود: نصب تابلوها در حاشیه راه ها دارای ضوابط استانداردی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و .. است و مطابق قانون، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های قانونی کشور صرفا با مجوز صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجاز است و در صورت عدم رعایت این ضوابط با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: دارندگان تابلوهای مذکور لازم است جهت تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز لازم را دریافت نمایند.

حاج سید علیخانی تصریح کرد: مراحل صدور مجوز برای نصب علائم تبلیغاتی و اختصاصی در ماده 30 آیین نامه آمده است که طی آن، قبل از ساخت یا نصب هر گونه علایم تبلیغاتی باید مجوز مربوطه طبق شرایط و ضوابط اخذ شود.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد : در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان اقدام به شناسایی تابلوهای منصوبه و تبلیغات نوشتاری غیر مجاز بر روی تاسیسات و ابنیه راهها نموده ایم و با پیگیری و طرح شکایت از طریق مراجع قانونی، کار قلع وقمع و پاکسازی نوشته های غیر مجاز بر روی علائم و ابنیه راهها نیز در حال انجام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان  ، تاریخ انتشار: 21آبان 1397 ، کدخبر:6592 www.kerman.rmto.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین