پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران در هیچ دوره‌ای اقدام خلاف NPT انجام نداده است، اما طرف‌های مذاکره کننده می‌خواهند از نیاز ما به عنوان آزار و فشار استفاده کنند.

شعارسال: سعید جلیلی روز سه‌شنبه در مراسم کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم استان اصفهان که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: در مذاکرات ژنو 2 وقتی طرف‌های مذاکره کننده متوجه شدند که حدود یک میلیون نفر از دستاوردهای دارویی راکتور تحقیقاتی 10 مگاواتی تهران استفاده می‌کنند، در صدد کارشنی برآمدند.

وی اضافه کرد: راکتور تهران نیازمند سوخت 20 درصد بود، اما وقتی طرف‌های مذاکره کننده به نیاز ما به این راکتور پی‌بردند، قصد داشتند که در قبال واگذاری سوخت مورد نیاز امتیازاتی را از ما بگیرند.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: کارشنی طرف‌های مذاکره کننده در حالی بود که ایران هیچ اقدام خلاف NPT انجام نداده بود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بر اساس این قانون، موظف بود دسترسی ما را به سوخت مورد نیاز تسهیل کند.

جلیلی گفت: در آن زمان ما در برابر این خواسته نا به جای طرف‌های مقابل ایستادگی کردیم، اگر در هر زمینه‌ای در برابر آن‌ها عقب نشینی کنیم، آن‌ها امتیازات جدیدی از ما مطالبه می‌کنند.

وی اظهار کرد: مقاومت اسلامی امروز مهم‌ترین مسئله‌ای است که جهان استکبار را به وحشت انداخته و به مقابله جدید با انقلاب اسلامی وادار کرده است.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: تفریطی‌های امروز همان افراطی‌هایی هستند که وقتی امام خمینی(ره) سخن از اسلام ناب محمدی(ص) زدند، در برابر ایشان جبهه گرفتند و از پلورالیسم دینی سخن گفتند، در حالی که پلورالیسم دینی نتیجه‌ای جز ظهور داعش ندارد.

جلیلی گفت: اسلام ناب محمدی (ص) همان اسلام انقلابی است که تاکنون عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آورده است و توانسته ما را در برابر اندیشه‌های استکباری یاری دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 21 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 103650 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین