پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
عضو اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مرزبندی‌های قومی برای اصناف مضر است، گفت: دغدغه اصناف پرداخت مالیات نیست بلکه شفافیت مالیاتی و بهبود وضعیت پرداخت مالیات است.

شعارسال: مجید شجاع‌ عضو هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران در خصوص حذف مالیات اصناف و برخی از زمزمه‌ها در این خصوص گفت: من نزدیک به 10 سال است که در اتاق اصناف ایران مشغول به خدمت هستم و تاکنون ندیده‌ام که صنفی بگوید ما نمی‌خواهیم مالیات پرداخت کنیم.

وی افزود: دغدغه اصناف پرداخت مالیات نیست بلکه شفافیت مالیاتی و بهبود وضعیت پرداخت مالیات است.

شجاع گفت: در قانون بهبود فضای کسب و کار در ماده 2 آن صریحاً ذکر شده که دولت نظرات بخش خصوصی را برای اصلاح قوانین و اتخاذ آن جویا شود اما در عمل اینگونه نبوده و اگر امروز عده‌ای از افراد حذف مالیات را مطرح می‌کنند و بدون آنکه به عواقب آن فکر کنند سطح توقع جامعه را بالا می‌برند مهم‌ترین ایراد به خود دولت برمی‌گردد که تاکنون به نظرات بخش خصوصی در بحث پرداخت مالیات اهمیت نداده است.

عضو اتاق اصناف فارس ادامه داد: امروز باید با توجه به میزان رشد اقتصادی مالیات تعیین شود. افراد مختلف می‌توانند نظرات خود را مطرح کنند اما در آخر این اصناف هستند که باید با توجه به واقعیت‌ها و منطق صحبت‌ها تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کنند.

شجاع با اشاره به برخی اظهارنظرها و ایجاد کمپین نه به تهران گفت: من مخالف این تفکر هستم. اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی است و افرادی که در راس آن قرار می‌گیرند باید از کفایت لازم، کارآمدی مدیریت و برنامه برخوردار باشند و همچنین به کار گروهی اعتقاد راسخ داشته باشند. ما اگر بخواهیم اینگونه مرزبندی‌های قومی را انجام دهیم بیشترین آسیب را به مجموعه اصناف خواهیم زد.

وی تاکید کرد: وحدت بزرگترین رمز موفقیت در کارگروه‌های اجتماعی و نهادهای غیر دولتی است.

شجاع تصریح کرد: باید در اتاق اصناف توانمندترین افراد در راس کار قرار بگیرند و اصناف علاوه بر حوزه اقتصادی می‌توانند در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشند.

وی گفت: سابقه اصناف نشان داده که در سخت‌ترین شرایط پشت نظام و مردم ایستاده است. اکنون دولت و مراجع تصمیم‌گیر هم باید نظرات اصناف را جویا شوند و به آنها کمک کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 28آبان1397 ، کدخبر: 693439: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین