پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
ملک سلمان در مراسم افتتاحیه دوره جدید مجلس مشورتی این کشوربار دیگر ادعاهای مربوط به دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را تکرار کرد.

شعارسال:ملک سلمان در مراسم افتتاحیه دوره جدید مجلس مشورتی این کشوربار دیگر ادعاهای مربوط به دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را تکرار کرد.

در حالیکه توجه جامعه جهانی این روزها معطوف به نقش عربستان در جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است،سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در مراسم افتتاحیه دوره جدید مجلس مشورتی این کشوربار دیگر ادعاها علیه ایران را تکرار کرد.

وی در این مراسم ضمن متهم کردن کشورمان به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه مدعی شد که جامعه بین‌الملل باید با فعالیت‌های ایران که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، مقابله کند.

پادشاه عربستان همچنین در ادامه گفت: ریاض از جامعه جهانی می‌خواهد که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران را محدود کند.

علی‌رغم آنکه عربستان خود سردمدار تروریسم در جهان است، ملک سلمان در بخش دیگری از سخنان خود ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و خواستار مقابله با افراط‌گرایی در منطقه شد.

پادشاه عربستان همچنین به جای اینکه در این مراسم بهپرونده قتل جمال خاشقجیکه به یک مسئله جهانی تبدیل شده است، بپردازد، به مسائل کشورهای یمن، فلسطین، سوریه و عراق پرداخت.

وی بدون اشاره به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ریاض از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه مدعی شد که عربستان خواستار حل سیاسی بحران سوریه و تضمین بازگشت سوری‌ها به کشورشان است.

افزون بر این، در حالیکه هر روز شمار زیادی از مردم بی‌گناه یمن قربانی سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تجاوزکارانه مقامات سعودی می‌شوند، پادشاه عربستان در ادعایی مضحک بر حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان بخشیدن به جنگ یمن تاکید کرد.

ملک سلمان همچنین اظهار داشت که کشورش خواستار تحکیم و تقویت روابط با عراق است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار28آبان 97، کدخبر: 6735650، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین