پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حق و سهم تمام اعضای سازمان جهانی دریانوردی با یکدیگر برابر است و آمریکا حق تهدید ناوگان و دریانوردان ایرانی را ندارد، گفت: کشورهای عضو IMO در شورای سازمان جهانی دریانوردی مخالفت خود را با مواضع آمریکا علیه ایران اعلام کردند.
شعارسال: هادی حق شناس درباره ارایه سند اعتراض ایران به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در حوزه حمل ‌ونقل دریایی در یک صد و بیست و یکمین شورای سازمان جهانی دریانوردی اظهار داشت: IMOیا همان سازمان جهانی دریانوردی مرجع دریایی در دنیا است و تمام ذی نفعان در این سازمان حق برابر و یکسان دارند. سهم کشوری مانند امریکا که 25 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد با سهم سایر کشورها در این سازمان برابر است و نمی تواند برتری نسبت به سایر اعضا داشته باشد.

وی ادامه داد: مبنای سازمان جهانی دریانوردی و کنواسیون‌های ایجاد کننده این سازمان بر این اساس است که هیچ یک از کشورهای عضو در این سازمان نمی‌تواند ایمنی، امنیت و حفاظت محیط زیست سایر اعضا را تهدید کند حال اینکه اخیرا «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا اعلام کرده بود کشتی‌های ایرانی ایمن نیستند و باید کشورها از ورود این کشتی‌ها به بنادر خود جلوگیری کنند. این گفته آقای هوک به لحاظ حقوقی خلاف کنوانسیون های ایجاد کننده سازمان جهانی دریانوردی محسوب می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سایر کنوانسیون‌ها مانند سولاس،‌مارپل،‌MLC و ... هم بر این موضوع تاکید دارند. امروز 170 کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی هستند و بر این باورند که اعضا حق ندارند ناوگان و دریانوردان دیگر را مورد تهدید قرار دهند.

حق شناس با بیان اینکه با حضور در صد و بیست و یکمین شورای سازمان جهانی دریانوردی سند اعتراض ایران به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را قرائت کردیم، گفت: از اعضا و دبیر کل سازمان خواسته شد یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کنند که هیچ عضوی حق تهدید سایر اعضا را ندارد و سایر اعضا هم در این باره اظهار نظر کرده و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

وی افزود: نکته مهم این است که در دوره تحریم‌های گذشته افکار عمومی جهانی و یک اجماع جهانی علیه ایران بود و نه تنها در این مجامع بین المللی کشوری از ایران حمایت نمی‌کرد بلکه نسبت به مواضع کشورمان اعتراضاتی هم وجود داشت اما در شورای سازمان جهانی دریانوردی شاهد آن بودیم که پس از قرائت سند اعتراض ایران نسبت به تحریم‌های آمریکا، اغلب کشورها مخالفت خود را با مواضع آمریکا نسبت به ایران اعلام کردند و این نگاه جهانی در راستای حمایت از ایران، دستاورد برجام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 3 آذر 1397 ، کدخبر: 695142 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.م77
اقای روحانی بد تهدید کرد راجب عواقب عدم صادرات نفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
ع.ق74
برادر من اینا در حرف زدنه که کنتورم نداره
بایستی دید در عمل چه اتفاقی میفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین