پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط مراکز مطالعات بین‌المللی انرژی بازار گاز ال ان جی در جهان در هفته گذشته دست‌خوش تغییرات جدی شد که بر این اساس واردات ال ان جی تحت تاثیر کاهش واردات این گاز توسط ژاپن و کره جنوبی به شدت کاهش یافت.
شعارسال: براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط مراکز مطالعات بین المللی انرژی بازار گاز ال ان جی در جهان در هفته گذشته دست‌خوش تغییرات جدی شد که براین اساس واردات ال ان جی تحت تاثیر کاهش واردات این گاز توسط ژاپن و کره جنوبی به شدت کاهش یافت.

بنابراین گزارش واردات گاز ال ان جی توسط منطقه جنوب اروپا نیز 14 درصد و آمریکای شمالی نیز 100درصد کاهش پیدا کرده است.

اگرچه این آمار مربوط به یک هفته گذشته است اما براساس بررسی های صورت گرفته واردات گاز ال ان جی توسط کشور ژاپن در سال 2016 به میزان 9.6 درصد افزایش یافته است که در این مدت واردات گاز از قطر به میزان 4.7 درصد کاهش اما واردات از استرالیا به میزان 7.8 درصد افزایش یافته است.

ایران اگرچه بزرگترین کشور دارای ذخایر گاز طبیعی در جهان به شمار می رود ولی هنوز نتوانسته وارد بازار گاز ال ان جی شود به همین دلیل مسئولان صنعت نفت ایران به دنبال مذاکره با چند شرکت خارجی هستند تا پروژه های تولید ال ان جی را در کشور راه اندازی کنند.

همچنین با اجرایی شدن قرارداد صادرات گاز به عمان قرار است بخشی از این گاز در پایانه های این کشور تبدیل به ال ان جی شده و به کشورهای آسیای شرقی صادر شود.

حمیدرضا عراقی هفته گذشته در پاسخ به پرسشی درباره قیمت‌گذاری گاز تحویلی به پروژه‌های ال‌ان‌جی گفته بود در آینده ال‌ان‌جی یکی از منابع صادرات گاز ایران خواهد بود. گاز برای ارزآوری می‌تواند از طریق خط انتقال به دوردست‌ها منتقل شود و به نفع ما است که این کار از طریق خط انتقال انجام شود، اما دلیل نمی‌شود که وارد بازار ال‌ان‌جی نشویم چرا که ال‌ان‌جی هم به صورت تک محموله قابل معامله است و هم بازار آینده آن بازار مهمی است.

به گفته معاون وزیر نفت اینکه سرمایه‌گذاری با چه روشی باشد باید صادرات و تأمین کشتی به گونه‌ای نقش بازی کنند که توجیه اقتصادی داشته باشد اما اگر حتی اقتصادی هم نباشد ما باید وارد بازار ال‌ان‌جی شویم و شرایط آن را بشناسیم چون نمی‌دانیم آینده بازار آن چطور خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1395، کدخبر: 13950225000282: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین