پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اظهار داشت: مسئله فساد و عدم شفافیت فراتر از پروتکل‌های بین المللی است ما حتی در بسیاری از موارد که به پروتکل‌های بین المللی ربطی ندارد باز هم غیرشفاف هستیم.

شعارسال:دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اظهار داشت: مسئله فساد و عدم شفافیت فراتر از پروتکل‌های بین المللی است ما حتی در بسیاری از موارد که به پروتکل‌های بین المللی ربطی ندارد باز هم غیرشفاف هستیم.

سعید اسلامی بیدگلی در مورد فساد در اقتصاد کشور گفت: متاسفانه اقتصاد ایران در فضای غیرشفاف رشد کرده که نهادهای قدرت نقش بازری در‌ آن داشته‌اند و این خود منتج به ناکارایی سیستم و افزایش سوءاستفاده از آن شده است.

وی گفت: وقتی موضوعی طولانی شده و ادامه‌دار می‌شود تقریبا تمامی فعالین اقتصادی به آن عادت می‌کنند و لینک‌های فساد در کشور تشدید می‌شود.

بیدگلی اظهار داشت: این شرایط برندگان و بازندگان خاص خود را دارد و شاید خود ما هم در جاهایی متنفع می‌شویم، بنابراین گاها در برابر انسداد حلقه فساد مقاومت می‌کنیم.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با اشاره به راهکارهای اولیه برای مبارزه با فساد گفت: خروج حاکمیت از کسب و کارها، ایجاد شفافیت، سفت گرفتن قانون، اصلاح ساختار قضایی راهکارهای ابتدایی برای کاهش فساد در کشور هستند.


اسلامی بیدگلی در پاسخ به این سوال که پیوستن به پروتکل‌های بین المللی مانند FATF تا چه اندازه در کاهش فساد در کشور موثر است؟ گفت: مسئله فساد و عدم شفافیت فراتر از پروتکل‌های بین المللی است ما حتی در بسیاری از موارد که به پروتکل‌های بین المللی ربطی ندارد باز هم غیرشفاف هستیم.

وی افزود: مبارزه با فساد یک عزم جدی را می‌طلب که بخشی از آن پیوستن به پروتکل‌های بین المللی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار8آذر97، کدخبر: 696974، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین