پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۷۳۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی با بیان اینکه برآوردها حاکی از مصرف ماهانه بیش از ۳۰ هزار کارتن مارلبرو در کشور است، نسبت به قانونی شدن واردات این برند به ایران واکنش نشان داد.

شعارسال: محمدرضا تاجدار رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی با اشاره به فعالیت حرفه‌ای، گسترده و با برنامه قاچاقچیان سیگار در کشور گفت:‌در حال حاضر 500 نوع محصول قاچاق سیگار در ایران وجود دارد و این در حالی است که این سیگارهای قاچاق در اغلب دکه‌ها و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شوند.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که قاچاقچیان سیگار برای هر استان از کشور، بسته به ذائقه و توان مالی آن‌ها محصولات قاچاق خاصی را عرضه می‌کنند و این حاکی از برنامه‌ریزی گسترده و جدی این قاچاقچیان در سراسر کشور است.

تاجدار در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص چگونگی ورود سیگارهای قاچاق به خصوص سیگار «مارلبرو» به کشور که به طور گسترده عرضه می‌شود گفت: برآوردهای ما حاکی از آن است که هر ماه بیش از 30 هزار کارتن سیگار مارلبرو در کشور توزیع می‌شود و این رقم از برخی از تولیدات داخلی نیز بیشتر است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی اضافه کرد: به هر حال عدم صدور مجوز برای واردات قانونی سیگار مارلبرو به کشور علاوه بر آنکه به خزانه کشور آسیب می‌زند، باعث می‌شود تا سیگارهای قاچاق با این برند که عمدتاً از کیفیت اصلی آن بی‌بهره‌اند به دست مصرف کننده رسیده و سلامت مصرف‌کنندگان آن نیز به خطر بیافتد؛ علاوه بر آنکه واردات قانونی این برند باعث خواهد شد که رقابت در محصولات گروه A، تولید داخل در کشور بیشتر شود و کیفیت محصولات ارتقاء یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی مانع واردات قانونی این برند به کشور است و چرا علی‌رغم اعلام امضای تفاهم‌نامه با شرکت دخانیات ایران برای تولید این برند در داخل، چنین اتفاقی رقم نخورده است گفت: ما شنیده‌ایم که از یک سو وزارت خارجه اعلام کرده که این برند ارتباطی با صهیونیست‌ها ندارد ولی از سوی دیگر یک بخش امنیتی کشور معتقد است که این برند با صهیونیست‌ها مرتبط بوده و به همین دلیل مجوز واردات قانونی آن صادر نمی‌شود.

تاجدار خاطرنشان کرد: به هر حال در صورت حل این موضوع و حذف سیگار مارلبرو از شبکه‌های قاچاق سیگار، قطعاً فعالیت شبکه‌های قاچاق سیگار تا حد زیادی مختل خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13آذر1397 ، کدخبر: 1890813: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین