پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران می گوید: واحدهای تولیدی کوچک می توانند مواد اولیه خود را با واسطه اتحادیه ها خریداری و تامین کنند.

شعار سال: شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار ایران اظهار داشت: اتحادیه ها می توانند نقش واسطه را میان واحدهای تولیدی و بورس ایفا کنند.

وی معتقد است اتحادیه ها می توانند حجم های زیادی از مواد اولیه را برای واحدهای تولیدی کوچک خریداری کنند و به این ترتیب مشکل واحدهای تولیدی برطرف شود.

درباره اعتراض تولیدکننده‌ها به روند خرید مواد اولیه خود از بورس عنوان کرد: راهکارهایی برای انعقاد قراردادهای دریافت مستقیم مواد اولیه تولیدکنندگان در بورس کالا ارائه شده است.

وی با اشاره به تکلیف قانونی در این زمینه گفت: بر اساس قانون ابتدا باید مواد اولیه مصرف‌کنندگانی که در داخل کشور تولیدکننده هم هستند، تامین شده و سپس صادرات امکان‌پذیر می‌شود؛ بنابراین اگر نظارت‌های لازم توسط دستگاه‌های ناظری که مسئول هستند، صورت گیرد، مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم.

محمدی درباره اعتراض‌هایی مبنی بر اینکه میزان درخواست مواد اولیه برخی از تولیدکنندگان پایین است و نمی‌توانند از بورس مواد مورد نیاز خود را تامین کنند، نیز اظهار کرد: در صورتی‌که صنف و یا اتحادیه این تولیدکنندگان بتوانند آنها را نمایندگی کند می‌تواند از طرف آنها مواد لازم را از بورس خریداری کند. در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به حل این مشکل کمک خواهند کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با بیان اینکه آمادگی اعمال ساز و کارهایی برای رفع موانع و مشکلات در بورس کالا وجود دارد، افزود: لیست تمام افراد واجدالشرایطی که پروانه دارند یا به تازگی پروانه دریافت کرده‌اند و یا قبلاً فعالیت تولیدی داشته‌اند را وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ما قرار می‌دهد و بورس فقط می‌تواند به آنها اجازه معامله بدهد.

پیش از این برخی از تولیدکنندگان به ورود مواد اولیه مورد نیازشان به بازار سرمایه معترض بودند و می‌گفتند این اتفاق روند تولید را کند کرده است چراکه زمان زیادی را برای خرید این مواد و دریافت آن باید صرف کنند و همچنین برخی تولیدکنندگان کوچک نیز توان خرید با حجم بالای مواد اولیه را ندارند و از دسترسی به مواد اولیه خود باز مانده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بازرگانان ایران، تاریخ 14 آذر 97، کد مطلب: 583: www.irtrnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین